Fandom

Elder Scrolls Wiki

Hammerfell

12 658stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Hammerfell (ang."Hammer"-młot, "Fell"-upadł; znane także jako Volenfell w Dwemeris, Hegathe w Aldmeris i Ziemie Śmierci w nedyjskim) - jest to rozległa prowincja na zachodzie Tamriel i ojczyzna Redgardów. Do czasu Wielkiej Wojny stanowiła część Trzeciego Cesarstwa, a w 4E 175 została niepodległym państwem odrzucając Konkordat Bieli i Złota.

Hammerfell to ogromny region, którego większość powierzchni zajmują rozległe pustynie, a także łąki i góry. Graniczy z Wysoką Skałą na północy, Skyrim od północnego wschodu oraz Cyrodiil od wschodu i południowego wschodu. Najbardziej znaną częścią Hammerfell jest odludna Pustynia Alik'r, która zajmuje sporą część tej krainy.

Hammerfell słynie jako ojczyzna Redgardów, ludzi słynących jako sprytni wojownicy i utalentowani fechmistrzowie. Po wielu potyczkach w trakcie inwazji z Yokudy, ziemie te zostały podbite przez Redgardów. Jednakże przed ich przybyciem Hammerfell zamieszkiwali niegdyś Dwemerowie, ludzie Nedyczni oraz inne rasy zwierzętoludzkie.

Historia Edytuj

Pierwsza Era Edytuj

Historia Hammerfell zaczęła się na długo wcześniej przed przybiciem do jej brzegów Redgardów. Obszar pomiędzy Zatoką Illiac a Złotym Wybrzeżem Cyrodiil nazywano Hegathe, co w języku aldmerskim znaczyło tyle, co "Ziemie Śmierci". Ayleidzi założyli w południowej części dzisiejszego Hammerfell przybrzeżne osady, jednak żadna z nich nie przetrwała do Trzeciej Ery. Na północy zaś na wybrzeżach przodkowie Bretonów, Elfy z północy, także założyły osiedla, które po podboju Ra Gada, stały się znane jako Sentinel i Lainlyn.

Jako pierwsi całe Hammerfell zasiedlili Dwemerowie w 1E 420. Dwemerski klan Rourken opuścił Morrowind po utworzeniu Pierwszej Rady - przymierza Dwemerami i Chimerami. Legendy głoszą, że przywódca klanu Rourken rzucił swój młot, Volendrung, i w miejscu, w którym upadł zbudował Volenfell, zachodnią stolicę Dwemerów. Innymi sławnymi dwemerskimi ośrodkami są cytadela na wyspie Stros M'kai i Leże Kła w paśmie Gór Smoczego Ogona. Po nagłym zniknięciu Dwemerów w trakcie Bitwy o Czerwoną Górę w 1E 700, ich niesamowite siedziby zostały pozostawione na pastwę grabieżców, ekspedycji badawczych, Falmerów i sił przyrody. Dzikie bestie, niegdyś przepędzone przez Dwemeów, ponownie rozpanoszyły się wówczas po całym Hammerfell.

Przybycie Ra Gady (Fali Wojownika) w 1E 808, przyjmuje się za początek Hammerfell w obecnym kształcie. W czasie 1 E na terenie Hammerfell żyli pierwotni ludzie Nedyczni, nie wiadomo jednak skąd oni dokładnie się wzieli i czy stworzyli na tym terenie państwo, na tym terenie również żyły plemiona innych zwierzętoludzi oraz orków. Jednak po zatopieniu kontynentu Yokuda, uciekający z tamtą Yokudańczycy przybyli właśnie do Hammerfell, początkowo osiedlili się na wyspie Herne, jednak grupa wojowników podążyła w głąb Volenfell.

W ten sposób zaczęła się Ra Gada, czyli niespodziewany atak Yokudańczyków na osiedla nedycznych ludzi i zwierzętoludzi, wybijają doszczętnie całe Hammerfell z rdzennych tubylców, torując drogę dla klasy rządzącej Na- Totambu (znanej potem jako Frakcji Koron) którzy przybywają po zakończonym podboju. Yokudańczycy osiedlili się na terenie całego Hammerfell i pomimo że wybili wszystkich nede to przejęli wiele z ich kultury, wymieszanie kultury Nede oraz Yokudańczyków stworzyło nawą nacje Redgardów oraz Hammerfell w obecnym stanie. Z wielkiej inwazji Yokudańczyków przeżyli tylko mieszkający w Hammerfell Orkowie, którzy uciekli do swoich krewniaków w królestwie Orsinium w Wysokiej Skale, położonego w Górach Wrothgara . Mając wspólnego wroga Redgardzi sprzymierzyli się z Bretonami, w walce z Orkami, tak w 950 roku 1E rozpoczęło się Oblężenie Orsinium, które ostatecznie zakończyło się zwycięstwem sprzymierzeńców po 30 latach oblężenie w 980 roku 1E. To było też pierwsza chwila dla redgardów i zetknięcie się z obcą kulturą, pomimo że poznawali nowe języki i kultury, przewaga tradycji Yokudyjskiej została utrzymana.

Druga Era Edytuj

W drugiej Erze Redgardzkie społeczeństwo podzieliło się na dwie frakcje, tak zwaną Frakcje Koron przewodzoną przez potomków Ra Gada, oraz Przodkami.

Miasta Edytuj

Większe miasta położone w Hammerfell:

Ciekawostki Edytuj

  • Istnieje zespół, który się nazywa Hammerfall, różnica w nazwie to tylko jedna litera.

Nawigacja Edytuj

Regiony
Tamriel Czarne MokradłaCyrodiilElsweyrHammerfellWysoka SkałaMorrowindSkyrimWyspy SummersetPuszcza Valen
Akavir Cesarskie Prowincje AkaviruKa Po' TunKamalTang MoTsaesci
Yokuda Akos KasazKamleshKaneshKhibiMoniSamaraYath
Pozostałe AldmerisAtmoraCathnoqueyEsronietOrsiniumPyandoneaRoscreaThrasYnesleaYokuda
Światy AetheriusMundusNirnPlany w OtchłaniPustka

Więcej w Fandom

Losowa wiki