Fandom

Elder Scrolls Wiki

Gwiazda Zaranna

12 832strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Gwiazda Zaranna (ang. Dawnstar) – niewielka mieścina położona na północnym skraju Skyrim. Jest umiejscowienie nie jest przypadkowe - Gwiazda Zaranna położona tuż przy brzegu, służy za bardzo ważny port dla statków handlowych. Obecnie nie jest już tak często odwiedzanym miejscem - okoliczni grasujący piraci na stałe odstraszają żeglarzy.

Władza Edytuj

Jarlem Gwiazdy Zarannej jest Skald Starszy, człowiek honorowy, będący bardzo dumny ze swojego norskiego pochodzenia. W swoich zarządzeniach popiera więc Ulfrika Gromowładnego, w którym pokłada całe swoje nadzieje na odzyskanie niepodległości Skyrim i wiernie służy swoim wojskiem. Gdy Smocze Dziecię będzie po stronie Cesarstwa i podbije Gwiazdę Zaranną, to jarlem zostanie Brina Merilis.

Problemy zdrowotne Edytuj

Mieszkańcy miasta cierpią na dziwny rodzaj bezsenności. Szczęśliwcom, którym udaje się zasnąć dręczą senne koszmary. W wyniku wszczętego śledztwa nasz bohater dowiaduje się, że choroba ta jest wywołana mocą boskiego artefaktu zwanego Czaszką Spaczenia, który znajduje się w pobliskiej Świątyni Nocnego Zewu.

Usługi Edytuj

Dom Silusa Vesuiussa Edytuj

Budynek, który z domem ma niewiele wspólnego, został przekształcony przez swojego właściciela na muzeum. Znajdują się tam wszelkie pamiątki związane z rodem Vesuiusów - członków nieistniejącej już organizacji zwanej Mitycznym Blaskiem. Będąc czcicielami daedrycznego boga Mehrunesa Dagona, w cesarstwie nie szczycą się wielką popularnością. W przeszłości byli odpowiedzialni za zabicie ostatniego cesarza z rodu Septimów i rozpoczęcie tzw. Kryzysu Otchłani - bardzo niebezpieczny i ciężki czas dla Cesarstwa.

Biała Komnata Edytuj

Niewielka drewniana chata będąca siedzibą jarla i jego pomocników. Budynek nie jest tak dobrze wyposażony jak rezydencje innych władców - znajdziemy tam tylko kilka sypialni oraz małą salę tronową, której centralny punkt stanowi niewielkie palenisko ogrzewające budynek. Bliskim sąsiadem Białej KomnatyKoszary Gwiazdy Zarannej, będące zapleczem dla strażników miasta jak i więzieniem dla przestępców.

Kopalnie Edytuj

W mieście funkcjonują dwie niewielkie kopalnie: Kopalnia Żywego Srebra wydobywająca rtęć oraz Kopalnia Żelazołamacza pozyskująca żelazo. Mimo braku sprzecznych interesów oba przedsiębiorstwa ze sobą konkurują, a ich właściciele: Leigelf i Beitild, szczerze się nawzajem nienawidzą.

Sklepy i karczmy Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki