FANDOM

Gwiazda Zaranna (ang. Dawnstar) – niewielka mieścina położona na północnym skraju Skyrim. Jest umiejscowienie nie jest przypadkowe - Gwiazda Zaranna położona tuż przy brzegu, służy za bardzo ważny port dla statków handlowych. Obecnie nie jest już tak często odwiedzanym miejscem - okoliczni grasujący piraci na stałe odstraszają żeglarzy.

Mieszkańcy Edytuj

Biała Komnata Dom Silusa Vesuiusa Kopalnia Żywego Srebra
Bulfrek Silus Vesuius Borgny
Frokmar Rozdarty-Sztandar Gospoda Wichrowe Wzgórze Edith
Skald Lond
Jod Abelone Koszary
Madena Alding a Strażnik Gwiazdy Zarannej
Dom Beitild Erandur Moździerz i Tłuczek
Beitild Gjuk a Frida
Dom Briny Irlof a Sanktuarium w Gwieździe Zarannej
Brina Merilis Karita
Horik Pół-Dłoni Stig Słony-Pokład a Babette b
Dom Fruki Thoring Cicero c
Fruki Inni Wtajemniczony Mrocznego Bractwa b
Dom Irgnir Alesan Nazir b
Irgnir Harlaug Nocna Matka b
Dom Leigelfa Kopalnia Żelazo-Łamacza Szkwał
Leigelf
Dom Rustleifa Bodil Kapitan Poszukiwacz
Rustleif Gjak Guthrum
Seren Karl Ravam Verethi

Władza Edytuj

Jarlem Gwiazdy Zarannej jest Skald Starszy, człowiek honorowy, będący bardzo dumny ze swojego norskiego pochodzenia. W swoich zarządzeniach popiera więc Ulfrika Gromowładnego, w którym pokłada całe swoje nadzieje na odzyskanie niepodległości Skyrim i wiernie służy swoim wojskiem. Gdy Smocze Dziecię będzie po stronie Cesarstwa i podbije Gwiazdę Zaranną, to jarlem zostanie Brina Merilis.

Problemy zdrowotne Edytuj

Mieszkańcy miasta cierpią na dziwny rodzaj bezsenności. Szczęśliwcom, którym udaje się zasnąć dręczą senne koszmary. W wyniku wszczętego śledztwa nasz bohater dowiaduje się, że choroba ta jest wywołana mocą daedrycznego artefaktu zwanego Czaszką Spaczenia, który znajduje się w pobliskiej Świątyni Nocnego Zewu.

Usługi Edytuj

Dom Silusa Vesuiussa Edytuj

Budynek, który z domem ma niewiele wspólnego, został przekształcony przez swojego właściciela na muzeum. Znajdują się tam wszelkie pamiątki związane z rodem Vesuiusów - członków nieistniejącej już organizacji zwanej Mitycznym Brzaskiem. Będąc czcicielami daedrycznego boga Mehrunesa Dagona, w cesarstwie nie szczycą się wielką popularnością. W przeszłości byli odpowiedzialni za zabicie ostatniego cesarza z rodu Septimów i rozpoczęcie tzw. Kryzysu Otchłani - bardzo niebezpieczny i ciężki czas dla Cesarstwa.

Biała Komnata Edytuj

Niewielka drewniana chata będąca siedzibą jarla i jego pomocników. Budynek nie jest tak dobrze wyposażony jak rezydencje innych władców - znajdziemy tam tylko kilka sypialni oraz małą salę tronową, której centralny punkt stanowi niewielkie palenisko ogrzewające budynek. Bliskim sąsiadem Białej KomnatyKoszary Gwiazdy Zarannej, będące zapleczem dla strażników miasta jak i więzieniem dla przestępców.

Kopalnie Edytuj

W mieście funkcjonują dwie niewielkie kopalnie: Kopalnia Żywego Srebra wydobywająca rtęć oraz Kopalnia Żelazołamacza pozyskująca żelazo. Mimo braku sprzecznych interesów oba przedsiębiorstwa ze sobą konkurują, a ich właściciele: Leigelf i Beitild, szczerze się nawzajem nienawidzą.

Sklepy i karczmy Edytuj

Galeria Edytuj