Fandom

Elder Scrolls Wiki

Grzywa

12 887stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Grzywa – formalny tytuł neutralnego, niezależnego duchowego przywódcy Khajiitów; posiada on dużą władzę w Elsweyr. Czasem Grzywom udaje się zaprowadzić tymczasowy pokój w prowincji, choć nie na długo. Grzywa mieszka w mieście-państwie Torval, gdzie chroni go jego Gwardia Wojowników.

Grzywa jest dwunożny i na pewno może mówić, lecz nie można go przypisać do jakiejkolwiek odmiany Khajiitów. Jest po prostu wyjątkowy.

Według tradycji Khajiitów tylko jeden Grzywa może żyć w danym czasie i że istnieje tylko jeden Grzywa, który po prostu odradza się w różnych ciałach. Nie było zapisanej sytuacji dwóch Grzyw walczących o władzę; nie można ustalić czy jest tak gdyż wierzenia Khajiitów są prawdziwe, czy dlatego że rządzący Grzywa eliminuje potencjalnych rywali nim dorosną.

Grzywa może urodzić się tylko przy rzadkim ułożeniu księżyców, Masser i Secunda, kiedy -według legendy -trzeci księżyc pojawia się na niebie. W starożytnych czasach, Khajiitowie golili swoje grzywy by okazać szacunek Grzywie i zaplatali je w pukle i warkocze, które on włączał w swoją gigantyczną grzywę. Wraz z upływem lat, gdy populacja regionu rosła, ten rytuał stał się niepraktyczny.

Obecnie Khajiitowie golą swoje grzywy, ale robią to głównie jako symboliczną ofiarę. Obecnie Grzywa wciąż nosi loki swego własnego plemienia, a także Gwardii Wojowników, czyli setek Khajiitów. Jest tak obciążony włosami pobratymców, że nie może poruszać się bez pomocy i często podróżuje na traktach i po wsiach w palankinie.

Ciekawostki Edytuj

  • Grzywa panujący we wczesnej Czwartej Erze został zabity przez asasyna Thalmoru, co wywołało wojnę w południowym Elsweyr.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki