Fandom

Elder Scrolls Wiki

Gromowładni

12 821stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij
Gromowładni – armia buntowników pod władzą Ulfrika Gromowładnego. Ich siedziba znajduje się w mieście Wichrowy Tron. Popierają ich także miasta: Gwiazda Zaranna, Zimowa Twierdza i Pęknina.

Historia  Edytuj

Gromowładni powstali po Incydencie Maarkarckim, kiedy rozbili miejscowych i przejęli władze w Markarcie. Dowiedziały się o tym elfy, którym nie spodobało się, że Ulfrikowi i jego ludziom pozwolono na wolność wyznaniową. Postawili ultimatum, albo towarzysze Ulfrika zostaną pojmani, albo szykują się na nową wojnę. Wybór był prosty. Ulfrik został schwytany, a jego odziały rozbite, to właśnie wtedy członków zaczęto nazywać Gromowładnymi.

Kiedy Ulfrik wyszedł na wolność zaczął odbudowywać swą armię. Nigdy nie udało mu się uzyskać wystarczającego poparcia i liczby swoich oddziałów, aby samodzielnie mógł zacząć rebelię, dlatego zaczął knuć nowe spiski. Ulfrik rzucając hasła o treści wolnościowej uzyskał dosyć duże poparcie, ale nadal nie wystarczające. Nie widząc wyjścia, zamordował Najwyższego Króla Torygga i rozpoczął Wojnę Domową w Skyrim.

Działania Gromowładnych Edytuj

Gromowładni walczą o wolność Skyrim. Wypowiedzieli otwartą wojnę Trzeciemu Cesarstwu i samemu Cesarzowi. Urządzają rebelie w miastach prowincji Skyrim, między innymi w Białej Grani. Smocze Dziecię może do nich dołączyć - spotyka tam Ralofa, który był z nim podczas egzekucji w Helgen, a także Galmara, który jest jednym z dowódców oddziałów szturmowych Gromowładnych.

Wyposażenie żołnierzy Edytuj

Najłatwiej rozpoznać ich po charakterystycznych, rzucających się w oczy niebieskich zbrojach. Najczęściej trzymają w ręce okrągłą tarczę. Mają topór przy pasie, niektórzy uzbrojeni są także w łuk. Czasami mają dwuręczne żelazne topory i miecze. W całej krainie Skyrim można znaleźć ich obozy wywiadowcze. Często da się ich zobaczyć na wschodzie, patrolujących teren, często w pobliżu mostów.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki