FANDOM

Gildia Magów – gildia magów jest jedną z głównych frakcji, do których gracz może dołączyć w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Członkostwo daje wiele korzyści oraz zadań. Profesjonalna organizacja z siedzibami w całym Tamriel, przeznaczona jest do nauki mocy magicznych. Każdy z obywateli może nabyć w gildii mikstury, składniki alchemiczne, magiczne przedmioty oraz standardowe zaklęcia. Szkolenie, usługi oraz towary są tańsze dla członków tejże gildii.

Informacje Edytuj

Szefowie Gildii w różnych miastach dostarczają swoim podopiecznym zadań, aby ci mogli szkolić się w praktycznym posługiwaniu się magią.

Gildia Magów jest prowadzona przez Arcymaga oraz Radę Magów, która ma swą siedzibę w Cesarskim Mieście. Rada Magów ma wpływ na różne aspekty w Gildii m.in. zakazała nekromancji oraz administruje rekrutację do tejże organizacji.

Gildia Magów została założona przez Vanusa Galeriona w pierwszych latach Drugiej Ery aby zarządzać magią w całym Tamriel z jednego punktu. Tym samym Gildia oddaliła się od innych tego typu grup np. Zakonu Psijic (Vanus Galerion był członkiem Zakonu Psijic).

W chwili obecnej (w czasie wydarzeń z gry The Elder Scrolls IV: Oblivion) Arcymagiem jest Hannibal Traven. Został wybrany na Arcymaga w 3E 431.

Na początku rozgrywki Rada Magów składa się z:

Historia Edytuj

Gildia Magów powstała na początku 2E. Jedyną organizacją o podobnej strukturze i celach było stowarzyszenie znane dzisiaj pod nazwą Zakon Psijic na wyspie Artaeum.

W Drugiej Erze Vanus Galerion, psyjik z Artaeum zaczął gromadzić wokół siebie magów z okolic Summurset, przez co zwrócił na siebie powszechną uwagę. W wcześniejszych latach magowie spoza Zakonu Psyjik, żyli na uboczu cywilizacji jako samotnicy, gdzie ukryci w swoich domach po kryjomu praktykowali sztuki magiczne.

Działania Vanusa wywołały ogólną niechęć wobec magów przez co powstały protesty. Zwykli ludzie uważali, iż magowie powinni swoje magiczne eksperymenty (w tym również nekromancję, która wtedy jeszcze nie była zakazana) prowadzić z dala od siedzib ludzkich. Jeszcze większe oburzenie wśród ludności wywołał pomysł Galeriona, dotyczący dostępności wszelkich magicznych przedmiotów, mikstur i zaklęć dla każdego, kogo było na nie stać. Arystokracja miała w ten sposób utracić monopol na magię.

Wkrótce Vanus Galerion został doprowadzony przed oblicze Iachesisa i Rilisa XII Króla Pierwszej Twierdzy, po czym zmuszony do ujawnienia celów formowanego przez siebie bractwa. Niestety nie zachowały się żadne pisma dotyczące przebiegu rozmowy, wiadomo jednak, że przyniosły one pozytywny skutek. W 2E 230 roku została oficjalnie utworzona Gildia Magów.

Po utworzeniu Gildii, zajęto się sprawą bezpieczeństwa. O ile Zakon Psyjików nie potrzebował obrony, gdyż każdego kto był niechciany na wyspie Artaeum, został po prostu zdematerializowany, o tyle gildia magów potrzebowała już strażników do ochrony. Rok po utworzeniu Gildii został powołany Rycerski Zakon Latarni.

Gildia powoli rozchodziła się na cały kontynent Tamriel. Wkrótce urosłą na sile, dzięki czemu stała się niebezpiecznym przeciwnikiem dla całej rzeszy swoich wrogów. Było tylko kilka przypadków, kiedy stowarzyszenie magów zaangażowało się w spory polityczne. Jednak ich udział zawsze decydował o wyniku konfliktu.

W 4E organizacja rozpadła się. W Skyrim wciąż działa akademia, której udało się przetrwać kryzys dzięki temu, że nie była zrzeszona bezpośrednio z gildią.

Organizacja Edytuj

Wedle pierwotnej koncepcji Vanusa Galeriona, gildią kieruje najwyższa rada, złożona z sześciu Profesorów Nauk Magicznych. Każda siedziba jest prowadzona przez Mistrza Gildii, wspomaganego przez dwóch doradców, Mistrza Inkunabułów i Zbrojmistrza. Mistrz Inkabułów przewodzi dodatkowemu ciału doradczemu składającego się z Mistrza Nauk i Mistrza Jasnowidzenia. Zbrojmistrz również posiada doradców, Mistrza Nowicjuszy i Palatyna, zarządzającego lokalną siedzibą Zakonu Lampy (Rycerski Zakon Latarni).

Siedziby Edytuj

Miasto Specjalizacja Członkowie
Gildia Magów w Anvil Przywołanie Baeralorn, Carahil, Felen Relas, Marc Gulitte, Thaurron
Gildia Magów w Bravil Iluzja Ardaline, Aryarie, Carandial, Delphine Jend, Fathis Aren, Henantier, Ita Rienus, Kud-Ei
Gildia Magów w Brumie - J'skar, Jeanne Frasoric, Selena Orania, Volanaro
Gildia Magów w Cheydinhal Przywracanie Deetsan, Eilonwy, Falcar, Orintur, Trayvond Redguard, Uurwen
Gildia Magów w Chorrol Przyzywanie Alberic Litte, Angalmo, Athragar, Contumeliorus Florius, Teekeeus
Gildia Magów w Leyawiin Mistycyzm Agata, Alves Uvenim, Dagail, Kalthar, S'drassa
Gildia Magów w Skingradzie Zniszczenie Adrienne Berene, Druja, Erthor, Sulinus Vassinus, Vigge Ostrożny
Uniwersytet Wiedzy Tajemnej w Cesarskim Mieście - Boderi Farano, Borissean, Bothiel, Caranya, Delmar, Evangeline Beanique, Gaspar Stegine, Hannibal Traven, High Chancellor Ocato, Irlav Jarol, Julienne Fanis, Martina Floria, Raminus Polus, Renald Viernis, Tar-Meena

Usługi Edytuj

Wiele gildii oferuje różnorodne usługi, w tym także gildia magów. Do podstawowych usług należy zaklinanie najróżniejszych przedmiotów, tworzenie zaklęć, sprzedawanie zwojów, mikstur, a także składników alchemicznych. W gildii dostępne jest również szkolenie w różnych szkołach magii, jak i teleportowanie klientów do upragnionych miejsc za opłatą. Dla członków gildii są oferowane zniżki na usługi, jak i dostęp do innych, niedostępnych dla zwykłych obywateli rzeczy.

Dołączanie Edytuj

Aby dołączyć do Gildii Magów, wkrocz do jednej z siedzib w Anvil, Bravil, Brumie, Cheydinhal, Chorrol, Leyawiin lub w Skingradzie. Okaże się, że potrzebujesz rekomendacji z każdego miasta, aby uzyskać dostęp do Tajemnego Uniwersytetu w Cesarskim Mieście.

Zadania Edytuj

Uniwersytet Wiedzy Tajemnej - Raminus Polus Edytuj

Uniwersytet Wiedzy Tajemnej - Hannibal Traven Edytuj