Fandom

Elder Scrolls Wiki

Gamebryo

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Gamebryo jest silnikiem gry, pod którym pracują niektóre gry wyprodukowane przez Bethesda Softworks, między innymi The Elder Scrolls III: Morrowind i The Elder Scrolls IV: Oblivion. Został napisany w języku C++ przez amerykańską firmę Gamebase.

Historia Edytuj

Gamebryo został pierwotnie stworzony przez Numerical Design Limited (NDL) jako część silnika NetImmerse w 1997 roku. NDL został włączony do Emergent Game Technologies (EGT) w 2005 roku. Gamebryo następnie został przemianowany na Gamebryo LightSpeed. Zarówno Gamebryo i LightSpeed ​​zostały zaktualizowane i sprzedane. 11 listopada 2010 roku Emergent Game Technologies, Inc, został ogłoszony na sprzedaż, łącznie z jego własnością intelektualną ("IP"), w całości lub w częściach.

W grudniu 2010 roku, koreańska część Gamebase Co., Ltd., jako długoletni partner Emergent Game Technologies, zakupił aktywa Emergent, razem z jej technologią, i ustanowił nową firmę w USA - Gamebase USA. Gamebase USA z siedzibą w Research Triangle Park regionie Północnej Karoliny. Koncentruje się głównie na ciągłym rozwoju silnika Gamebryo. Najnowsza wersja, Gamebryo 4.0, została wprowadzona w marcu 2012 roku.

Opis Edytuj

System Gamebryo to zestaw modułowych bibliotek C++. Twórcy gier mogą łączyć i rozszerzać biblioteki, oraz modyfikować silnik dla danej gry.

Silnik Gamebryo obsługuje kilka platform do gier, w tym Microsoft Windows (DirectX 9, 10 i 11), Linux/Mac OS X (OpenGL), Nintendo GameCube, Wii/WiiWare, PlayStation 2, PlayStation 3/PSN, Xbox i Xbox 360/XBLA. Gamebryo 4.0 to najnowsza wersja tego silnika, która ma na celu połączyć oryginalny system Gamebryo z jego pochodną częścią - LightSpeed.

Więcej w Fandom

Losowa wiki