Fandom

Elder Scrolls Wiki

Farma

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Farma pod Pękniną.jpg

Farma pod Pękniną

Farma – zazwyczaj duże gospodarstwo rolne, specjalizujące się w uprawie roślin lub hodowli zwierząt. Takie farmy można znaleźć w całym obszarze Tamriel. Nie rzadko na farmie można znaleźć chwilowe źródło utrzymania pomagając przy drobnych pracach.

Hodowla Edytuj

Uprawy i hodowle zwierząt są źródłem pracy zarobkowej chłopów i biedniejszych ludzi. Farmy dostarczają do miast towary pochodzenia zwierzęcego i roślinnego : Skóry,Mięsa,warzywa i owoce oraz podobne.

Hodowla bydła jest jednym z najbardziej zauważalnych elementów krajobrazu wiejskiego w Skyrim. Od krów uzyskuje się mleko, mięso oraz skóry dzięki którym ludność może przetrwać w surowych warunkach prowincji. Większy procent tych zwierząt hoduje się na farmach znajdujących się po za murami większych miast aczkolwiek czasem można zauważyć je w mieście,na przykład w Białej Grani.

Hodowla kur jest bardzo ważnym źródłem pokarmu dla całej prowincji. Można je zauważyć na prawie każdej farmie i nie rzadko w tartakach które nie skupiają się na zaspokajaniu swoich potrzeb żywnościowych tylko na produkcji drewna. Kury można tez zauważyć w niejednym mieście ale częściej pomniejszych wioskach np. w Rzecznej Puszczy która nie jest nastawiona czysto na produkcje rolną w przeciwieństwie do Rorikstead które jest tak właściwie miasteczkiem powstałym wskutek osiedlania się dużej ilości farmerów na bardzo małym obszarze.

Bardzo popularna jest także hodowla kóz które bez większych problemów dają sobie radę nawet w dzikim środowisku

Po mimo że uprawa ziemi w niektórych regionach jest utrudniona co owocuje słabszymi zbiorami niż w innych włościach wokół każdej farmy znajdują się przynajmniej parę niewielkich pól na których rosną rośliny uprawne:

Czasem nieopodal farmy może się znajdować stajnia której właściciel może zaoferować dobrą cenę za zakup zimnokrwistego konia który idealnie nadaje się do przemierzania bezdroży prowincji, nie wielkim wyjątkiem może być stajnia w Samotni która jest prawie połączona z tamtejszą farmą aczkolwiek do prac rolnych konie nie są wykorzystywane.

Występowanie Edytuj

Duże rozsianie gospodarstw uniemożliwia podania jednoznacznej lokalizacji farm aczkolwiek największe ich skupiska znajdują się we włości o nazwie Biała Grań.

Wygląd Edytuj

Wygląd farm jest różny, zależny od majątku i wpływu kulturalnego w jakiej się znajduje np. w Markarcie budynki są bardziej w stylu Dwemerów niż Nordów ze względu na tamtejszy wkład kulturalny przez zniknięciem budowniczych miasta Dwemerów. Na większości farm lub w ich pobliżu można znaleźć wiatraki służące jako młyny do mielenia ziaren,na niektórych farmach praca ta odbywa się starodawnie przy pomocy siły ludzkich mięśni. Większość pól jest przynajmniej w części ogrodzona kamiennymi, drewnianymi lub stworzonymi z patyków płotami. Na niektórych farmach można także znaleźć prowizoryczne stodoły pozbawione części ścian pod którymi rolnicy chowają słomę oraz niektóre zbiory i narzędzia.

Praca Edytuj

Duży nakład pracy i brak mechanizacji powoduje że większość farmerów nie pogardzi pomocna dłonią przy pracy w polu, niektórzy mogą poprosić nawet o drobne przysługi których nie są sami w stanie wykonać ze względu na czyhające niebezpieczeństwa czy brak wolnego czasu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki