Fandom

Elder Scrolls Wiki

Falmer

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Falmer – zapomniana rasa elfów, którzy początkowo zwani byli Śnieżnymi Elfami i zamieszkiwali Skyrim. Po przybycu nordów, uciekli do Dwemerów, przez kilka setek lat przebywania pod ziemią, Śnieżne Elfy straciły dziedzictwo swojej rasy, i ewoluowały w nędzne, ślepe, prymitywne i pozbawione wyższej inteligencji stworzenia. Obecnie zamieszkują jedynie podziemne regiony Skyrim i dawne Dwemerskie miasta.

Charakterystyka Edytuj

Falmerowie byli niegdyś bardzo zaawansowaną i religijną rasą, wyglądem i wzrostem przypominali nieco swoich krewniaków, Wysokich Elfów. Byli bardzo technologiczni i religijni, czcili Auri-El'a (aktualnie nazywanego Akatoshem) i tworzyli majestatyczne budowle na jego cześć, z których znana jest tylko jedna w Zapomnianej Dolinie Skyrim.

Przez lata egzystencji pod ziemią, niewoli i pracy u Dwemerów, przebywanie w ciemnościach, żywienie się mchami i grzybami podziemnymi sprawiły że niegdyś dumna rasa Śnieżnych Elfów stała się spaczona. Przede wszystkim przez setki lat Śnieżne Elfy spędziły jako niewolnicy krasnoludów, ci traktowali ich jak niewolnicy. Śnieżne Elfy nie mogły już rozwijać swojej wiary i kultury, cały czas traciły świadomość i inteligencje, z czasem zupełnie straciły inteligencje wyższą, stając się prymitywnymi istotami, myślącymi tylko o najważniejszych uniwersalnych potrzebach, żywiącymi nienawiść do świata na zewnątrz istotami.

Mimo to Falmerowie zachowały niektóre przebłyski swojej dawnej inteligencji oraz zmysłu konstruktorskiego, potrafią używać magi, oraz tworzyć bardzo groźne trucizny, po za tym potrafią wyrabiać bronie, zbroje i narzędzia, oraz budować sobie domy i posłania, choć są one bardzo prymitywne.

Falmerowie jako stworzenia mieszkają pod ziemią, są całkowicie przystosowani do tych warunków. Przez lata spędzone pod ziemią stracili wzrok, jednak nadrabiają to niezwykle czułym słuchem i węchem, są przygarbieni a ich oczy wyglądają jakby były cały czas zakryte, ubierają się dosyć prymitywnie, w przepaski, a wojownicy w zbroje.

Historia Edytuj

Era Meretyczna Edytuj

Śnieżni Elfowie są jedną z pierwotnych ras merów, jak wszyscy elfowie wywodzą się od pierwszych merów Aldmerów. Nie wiadomo w którym okresie Ery Meretycznej Śnieżne Elfy osiedliły się w Skyrim. Kiedy się jednak tu osiedlili musieli stawić czoło pierwotnym ludziom mieszkający na tym terenie, tak zwanymi Nede, pa za tym na terenie Skyrim mieszkały plemiona Krasnoludów oraz Orków. Nie wiadomo jaką mieli organizacje państwową, w ogóle niema nich wiele informacji, nie pozostawili po sobie żadnych zapisków czy ruin, prócz paru wyjątków.

Przybicie nordów Edytuj

Niedługo po tym, jak Nordowie przybyli do Skyrim z ich ojczystych ziem - Atmory rozpoczął się konflikt pomiędzy intruzami, a Falmerami o władzę na terenie Skyrim. Po wielu bitwach Falmerzy zostali pobici i zmuszeni na banicję. Schronienia udzielili im Dwemerowie , którzy w zamian za możliwość współmieszkania ze Śnieżnymi Elfami zażądali ich służby. Śnieżne Elfy nie miały wyboru. Dekady spędzone w niewoli zmieniły Falmerów nie do poznania. Praca niewolnicza, żywienie się podziemnymi, nieznanymi im dotąd gatunkami grzybów, mchów i innych stworzeń żyjących głęboko pod powierzchnią ziemi sprawiło, że Falmerowie stali się spaczeni, utracili dziedzictwo swojej rasy, oraz stali się dzikimi, żadnymi krwi drapieżnikami pozbawionymi wzroku za cenę niesamowicie czułego słuchu, oraz węchu.

Ewolucja w Falmerów Edytuj

Z czasem dochodzi do niewyjaśnionego zniknięcia całej rasy Dwemerów, za sprawą spisku Wysokiego Kapłana i Naczelnego Architekta Dwemerów - Kagrenaka. Falmerowie w końcu odzyskują dawno utraconą wolność, po czym przejmują opustoszałe dwemerskie miasta. Nim Nordowie wygnali Falmerów w podziemia, Śnieżne Elfy stanowiły  bardzo cywilizowaną i religijną rasą byli wyznawcami Auri-El'a (aktualnie nazywanego Akatoshem) i tworzyli majestatyczne budowle na jego cześć, z których znana jest tylko jedna w Zapomnianej Dolinie Skyrim.

Uzbrojenie Edytuj

Falmerzy wytwarzają sobie zbroją z pancerza chitynowego, który uzyskują z Chaurusa. Chitynowe zbroje przez nich wytworzone są dosyć wytrzymałe. Po za tym tworzył dosyć prymitywne bronie, typu miecz, maczuga, łuk i strzały.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Rasy
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantImgaKhajiitLilmothiitSload
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Akaviri Ka Po' TunKamalSmokTang MoTsaesci
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyMagna Ge
Pozostałe CentaurGargulecGrahlHarpiaHistJaszczuroczłekLamiaMeduzaMinotaurTrollNereidaNimfaWielki ŻółwWiła

Więcej w Fandom

Losowa wiki