Fandom

Elder Scrolls Wiki

Era Meretyczna

12 661stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Era Meretyczna – rozpoczyna ją prawdopodobne wybudowanie Adamantytowej Wieży.

Rok Wydarzenie
~2500 Najprawdopodobniej rok stworzenia Adamantytowej Wieży na Wyspie Balfiery w Wysokiej Skale. Najwcześniejsza data jaką udało się odnaleźć w księgach.
Wczesna Era Meretyczna Prymitywni Zwierzoludzie - przodkowie Argonian, Khajiitów itd. utworzyli plemiona w całym Tamriel.
Średnia Era Meretyczna Altmerzy opuszczają skazany na zagładę kontynent Aldmeris i kolonizują wybrzeża Tamriel. Wysoko rozwinięta rasa elfów wypiera Zwierzoludzi do bagien, lasów i gór. Ponownie zostaje odkryta Adamantytowa Wieża, którą za siedzibę obiera sobie Ród Dirennich, wybudowana zostaje Kryształowa Wieża na Wyspach Summerset, a potem Wieża z Białego Złota w Cyrodiil. Ayleidzi zamieszkują dżunglę wokół Wieży z Białego Złota, znani także jako Wysokie Elfy zachowały swoją magię jeszcze z czasów Ery Świtu oraz język Ehlnofey. Z początku kraj ten zmuszony był płacić trybut Arcy królowi Alinoru, lecz wkrótce odizolował się od Wyspy Summerset i stał się samodzielnym państwem. Jako że inne odmiany elfów szybko przystosowały się do kultur panujących w Tamriel, Ayleidzi traktowali obce rasy z dystansem. Dwemerzy, błyskotliwy klan elfów tworzy podziemne miasta oddzielające dzisiejsze Skyrim od Morrowind. Chimerowie podążając za Prorokiem Velothem opuszczają swoją krainę aby osiedlić się w dzisiejszym Morrowind, przez wieki prowokując ówczesnych Krasnoludów.
Późna Era Meretyczna Prymitywne plemiona ludzi - tzw. Ludzie Nedyczni pochodzący z kontynentu Atmora, migrują i osiedlają się na północy Tamriel. Dzięki wyraźnej mniejszości ludzie muszą żyć pokojowo z Elfami. Ysgramor przybył wraz ze swym wojskiem do Tamriel - w tym czasie powstało pierwsze ludzkie pismo na bazie języka elfów. Gdy flota Nordów przybyła do Skyrim, wybudowano tam miasto - Saarthal. Elfy wypędzają ludzi z kontynentu podczas Nocy łez, lecz Ysgramor wraca z pięcioma setkami wojów.
Era Meretyczna 1E 660 Nieśmiertelny bohater Pelinal Whitestrake o wielu imionach, np. Ysmir przemierza Tamriel, gromadząc wojska, podbijając krainy - następnie opuszcza swe państwo by wędrować.

Więcej w Fandom

Losowa wiki