FANDOM

Elsweyr – jedna z prowincji leżących na Tamriel. Jej stolicą jest Torval. Jest to ojczyzna Khajiitów, rasy zwierzęcej z wyglądu przypominającej koty. W czasie trwania The Elder Scrolls V: Skyrim, prowincja podzielona jest na dwa państwa, oba rządzone przez Aldemerskie Dominium.

Władza Edytuj

W Elsweyr rządzi Grzywa, duchowy przywódca Khajiitów. W czasach starożytnych, pozostawali oni neutralni w konfliktach. Grzywy różnią się od innych Khajiitów, choć nie są innej rasy. Grzywa rodzi się w trakcie dostosowywania Massera i Secundy i gdy inny rzadko widziany księżyc pojawia się na niebie. Może istnieć tylko jeden Grzywa w danym czasie[potrzebny przypis].

Geografia i klimat Edytuj

Tereny Elsweyr są dosyć zróżnicowane. Na północy znaleźć możemy wiele pustyń przypominających te z Hammerfell. Reszta lądu to lasy i dżungle, tworzące swoistą konkurencję dla zalesionych terenów Puszczy Valen. Elsweyr graniczy od północy i wschodu z Cyrodiil, od wschodu z Czarnymi Mokradłami, oraz z zachodu z wspomnianą już Puszczą Valen. Jest tam praktycznie ciągle gorąco i dosyć wilgotno, przez co wiele innych ras nie przyzwyczajonych do takich terenów z trudem sobie radzi w Elsweyr.

Miasta Edytuj

Większe miasta położone w Elsweyr:

Nawigacja Edytuj

Regiony
Tamriel Czarne MokradłaCyrodiilElsweyrHammerfellWysoka SkałaMorrowindSkyrimWyspy SummersetPuszcza Valen
Akavir Cesarskie Prowincje AkaviruKa Po' TunKamalTang MoTsaesci
Yokuda Akos KasazKamleshKaneshKhibiMoniSamaraYath
Pozostałe AldmerisAtmoraCathnoqueyEsronietOrsiniumPyandoneaRoscreaThrasYnesleaYokuda
Światy AetheriusMundusNirnPlany w OtchłaniPustka