Fandom

Elder Scrolls Wiki

Elsweyr

12 887stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Elsweyr – jedna z prowincji leżących na Tamriel. Jej stolicą jest Torval. Jest to ojczyzna Khajiitów, rasy zwierzęcej z wyglądu przypominającej koty. W czasie trwania The Elder Scrolls V: Skyrim, prowincja podzielona jest na dwa państwa, oba rządzone przez Aldemerskie Dominium.

Władza Edytuj

W Elsweyr rządzi Grzywa, duchowego przywódcę Khajiitów. W czasach starożytnych, pozostawali oni neutralni w konfliktach. Grzywy różnią się od innych Khajiitów, choć nie są innej rasy. Grzywa rodzi się w trakcie dostosowywania Massera i Secundy (dwóch księżyców) i gdy inny rzadko widziany księżyc pojawia się na niebie. Uważa się, że może być tylko jeden Grzywa w danym czasie, chociaż nie wiadomo czy to sprawa magii lub wynik eliminacji konkurencji Grzywy. Ewentualnie, mogły to powodować bardzo określone warunki ustawienia księżyców, które miały miejsce w trakcie ich narodzin. Przejaw takiej sytuacji może występować tylko raz w życiu, jednakże nie ma żadnej tradycji ludowej w związku z jego częstotliwością.

Geografia i klimat Edytuj

Tereny Elsweyr są dosyć zróżnicowane. Na północy znaleźć możemy wiele pustyń przypominających te z Hammerfell. Reszta lądu to lasy i dżungle, tworzące swoistą konkurencję dla zalesionych terenów Puszczy Valen. Elsweyr graniczy od północy i wschodu z Cyrodiil, od wschodu z Czarnymi Mokradłami, oraz z zachodu z wspomnianą już Puszczą Valen. Jest tam praktycznie ciągle gorąco i dosyć wilgotno, przez co wiele innych ras nie przyzwyczajonych do takich terenów z trudem sobie radzi w Elsweyr.

Miasta Edytuj

Większe miasta położone w Elsweyr:

Nawigacja Edytuj

Regiony
Tamriel Czarne MokradłaCyrodiilElsweyrHammerfellWysoka SkałaMorrowindSkyrimWyspy SummersetPuszcza Valen
Akavir Cesarskie Prowincje AkaviruKa Po' TunKamalTang MoTsaesci
Yokuda Akos KasazKamleshKaneshKhibiMoniSamaraYath
Pozostałe AldmerisAtmoraCathnoqueyEsronietOrsiniumPyandoneaRoscreaThrasYnesleaYokuda
Światy AetheriusMundusNirnPlany w OtchłaniPustka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki