Fandom

Elder Scrolls Wiki

Dziennik Hamelyna

12 433strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Dziennik Hamelyna – dziennik napisany przez Hamelyna.

Treść Edytuj

Dziesięć lat kpin. Dziesięć lat uwięzienia. Dziesięć lat banicji.

Dzieci rzucały we mnie kamieniami, a kobiety na mnie pluły, gdy ich mężowie ciągnęli mnie do więzienia w Białej Grani. Uznali mnie za zagrożenie dla ich żałosnej egzystencji... rzucali słowami w stylu „szaleniec" czy „wariat"... Czy szaleniec potrafiłby niepostrzeżenie uciekać z więzień? Czy ktoś niespełna rozumu założyłby laboratorium wprost pod ich nosem? Czy psychopata stworzyłby potężną armię na bazie zwykłych ślizgaczy?

W czasach, kiedy byłem czeladnikiem alchemika w Zimowej Twierdzy, wcale nie było lepiej. Te egoistyczne fanfarony nie mogły ze mną konkurować na umiejętności. Wciąż udawało mi się ich prześcigać, ale czy docenili mój geniusz? Czy byli mi wdzięczni za moją pracę? Nie. Instruktorzy bili mnie i mówili, że jestem nieodpowiedzialny, a arcymag wyrzucił mnie na ulicę niczym jakiegoś żebraka.

Wróg słabnie, pewny siebie, i zapomina o Hamelynie i jego czystym geniuszu, a ja rozbudowuję swą armię. Wykorzystuję każdy zdobyty strzęp wiedzy, by doprowadzić do ich upadku. Dzięki niechętnej pomocy Sabjorna moje legiony codziennie rosną w siłę. Dostrzegam też ironię w fakcie, że te same składniki, z których przyrządzono jego plugawy napój, mogą posłużyć do karmienia moich dziatek.

Zapłacą mi. Na razie dostarczają mi rozrywki zupełną niewiedzą, że zguba nieubłaganie nadciąga. Złożę Białą Grań do grobu i będę patrzeć, jak Zimowa Twierdza płonie. Kiedy już doświadczą mej furii, kiedy moi potomkowie będą im odgryzać mięso od kości, wtedy padną do mych stóp, prosząc i błagając. Nie będzie jednak dla nich łaski, żadnego pobłażania. Będę się za to zanosił śmiechem i tańczył wśród ich zmasakrowanych, połamanych szczątków. Nadciągnie czas rekompensaty.

Dziesięć lat bólu. Dziesięć lat cierpienia. Dziesięć lat śmierci.

Więcej w Fandom

Losowa wiki