Fandom

Elder Scrolls Wiki

Dziennik Gratiana

12 397stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Dziennik Gratiana – dziennik Gratiana opisujący jego życie na Solstheim po wybuchu Czerwonej Góry.

Treść Edytuj

30, deszczowa dłoń, 4E10

Dostałem dziś list od Kompanii Wschodniocesarskiej. Ponoć górnicy z kopalni przy Kruczej Skale przebili się do jakichś ruin. Mam nadzieję, że tym razem nie jest to fałszywy alarm, tak jak wtedy, z tą żałosną wyprawą do Cyrodiil. O świcie pożegluję wraz z mym asystentem Milliusem do Kruczej Skały... Miło będzie znów zajrzeć do mojego starego domu na Solstheim.
Dziennik Gratiana 1 (Skyrim).png
7, drugi siew, 4E10

Wreszcie dotarliśmy do Kruczej Skały i muszę przyznać, że ilość żyjących tu uchodźców mrocznych elfów cokolwiek mnie zaskoczyła. Na górników mi oni nie wyglądają, ale któregoś dnia na pewno będą z nich wspaniali robotnicy. Przez większą część dnia próbowaliśmy wraz z Milliusem zgarnąć popiół zalegający na dachu mego domu. Ten przeklęty wulkan wciąż pluje ogniem dzień i noc. Gdyby nie ten wszechobecny popiół, rzekłbym, że wszystko układa się śpiewająco.

8, drugi siew, 4E10

Ruszam wraz z Milliusem do kopalni, aby przyjrzeć się, cóż takiego odkryli górnicy. Myślę, że przed zejściem na dół warto się solidnie zaopatrzyć. Przezorny zawsze ubezpieczony.

9, drugi siew, 4E10

Wygląda na to, że górnicy przekopali się do starego kurhanu Nordów. Widziałem już takie kopce w Skyrim... wszędzie ich pełno, a żadnego nie ma na mapie. Ten konkretny kurhan najwyraźniej należał do „klanu Krwiopuszcza". Przepiszę inskrypcje wyryte na grobowcach i spróbuję porównać je z moimi księgami.

10, drugi siew, 4E10

Minęło już kilka dni, a póki co nie udało mi się znaleźć nawet jednej wzmianki o tym klanie. Postanowiliśmy dokładniej zbadać ten kurhan. Doszliśmy do sporej dziury, ale na jej dnie widzę wielką komorę. Opuszczanie całego sprzętu zajęło nam ładnych parę godzin.

11, drugi siew, 4E10

Dziś udało mi się dokonać niezwykłego odkrycia! Po dokładnym przeszukaniu tej wielkiej komnaty na dnie studni odnalazłem najdziwniejszą broń, jaką w życiu widziałem. Jest idealnie ostra i zdaje się połyskiwać na czerwono. Z zapisków, które odczytałem wynika, że broń ta zwana jest Ostrzem Krwiopuszcza. Nie wiem, czy powinienem ruszać. Prześpię się z tym pomysłem.
Dziennik Gratiana 2 (Skyrim).png
12, drugi siew, 4E10

Wbrew zdrowemu rozsądkowi postanowiłem zabrać Ostrze Krwiopuszcza. Millius jest temu przeciwny, ale przecież musimy wynieść z tego kurhanu jakiś artefakt.

13, drugi siew, 4E10

Powinienem był usłuchać Milliusa. Jak tylko chwyciłem za broń, opadły nas draugry. Mój asystent walczył dzielnie, ale został zgładzony. Zdołałem ubić pozostałe potwory, ale odniosłem ciężkie rany. Ledwo trzymam się na nogach. Spróbuję poszukać jakiegoś wyjścia stąd, ale mam paskudne wrażenie, że nic z tego nie będzie.

14?, drugi siew, 4E10

Mam coraz większe trudności w poruszaniu się po kurhanie. Muszę przystawać co kilka kroków, moje zapasy już niemal zniknęły i czuję, że z każdą godziną słabnę. Jedyne, co udało mi się odnaleźć, to drzwi ozdobione symbolami, jakich nigdy wcześniej nie widziałem.

Dziennik Gratiana 4 (Skyrim).png

Nie jestem w stanie rozszyfrować tej tajemnicy, ani sforsować tych drzwi, które stoją jak wmurowane. Musiałbym je dokładniej zbadać, a w tej chwili nawet zachowanie przytomności jest dla mnie problemem.
Dziennik Gratiana 3 (Skyrim).png

Jestem niemal pewien, że do otwarcia bramy potrzebne jest Ostrze Krwiopuszcza. Gdy wymachuję bronią w powietrzu, pozostają smugi mistycznej energii. Być może odpowiednia kombinacja wymachów zaowocuje ułożeniem tych smug we wzór, który otwiera drzwi. Mam nadzieję, że dane mi będzie sprawdzić to empirycznie, bo każdy wymach to dla mnie wielki wysiłek.

Ostatni wpis

Jestem zbyt słaby, żeby pamiętać, jaki dziś dzień. Nawet ustać już nie mogę. Moje rany nie chcą się goić. Obawiam się, że przyjdzie mi spocząć w tym grobowcu. Jeżeli ktoś znajdzie ten dziennik, niech wyśle go moim przełożonym z Kompanii Wschodniocesarskiej i przekaże mojej żonie, że ją kocham.

Arkayu, poprowadź mnie na ostatni spoczynek.

Więcej w Fandom

Losowa wiki