Fandom

Elder Scrolls Wiki

Dwemer

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze12 Udostępnij

MW-Dwemer.png

Duch Dwemera

Dwemerowie – prastara, zaginiona rasa, przez niektórych nazywana krasnoludami. Posiadali wiedzę na temat mechanizmów parowych oraz zaawansowanej Magii Zaklinania, dzięki czemu można ich uznać za najbardziej rozwiniętą technologicznie rasę na całym świecie.

Historia Edytuj

Dwemerowie byli odmianą merów uzdolnioną technicznie. Żyli w Resadyn wspólnie z Chimerami. Podczas wojny o Czerwoną Górę, Kagrenak, mistrz zaklinania wśród Dwemerów użył stworzonych przez siebie narzędzi na sercu Lorkhana powodując zniknięcie całej swojej rasy.

O wyginięciu rasy mówi fragment jednej z ksiąg:

"I oto na polu bitwy trójka doradców Nerevara patrzyła, jak armia Dwemerów rozsypuje się w pył. Odebrano im bowiem nieśmiertelność i czas upomniał się o nich."[1]

Architektura Edytuj

Żyli w częściowo podziemnych miastach, charakteryzujących się zwykle okrągłymi wejściami i sporą ilością wież wokół miast. Jednymi z większych miast Dwemerów były Czarna Przystań w Skyrim, oraz ruiny na Czerwonej Górze w Morrowind. Ruiny starożytnych miast oraz ich osad można znaleźć w każdej prowincji Tamriel (wyjątek CyrodiilWyspy Summerset). Pomimo upływu lat, ruiny te są nadal bardzo niebezpieczne mimo zniknięcia krasnoludów - stworzone przez nich mechanizmy, a także różne stworzenia wciąż strzegą podziemnych miast.

Ciekawostki Edytuj

  • Próbowali stworzyć własnego boga – Numidium.
  • Pomimo, że wiedzieli, iż bogowie istnieją, Dwemerowie ich nie czcili, a wręcz wyśmiewali ich kult.
  • Byli Pionierami Zaklinania, wykorzystywali Kryształy Dusz  do zasilania swoich maszyn.
  • Podróżowali między Domenami (Wymiarami Otchłani).
  • Dwemerowie są również częściowymi twórcami Twierdzy Smutku, a konkretnie jej podziemi, Mechanicznego Miasta.
  • Odpowiedzialni są za zniszczenie rasy Śnieżnych Elfów.

Uwagi Edytuj

  • Prace naukowe, eseje, legendy i opowieści nigdy tak naprawdę nie wyjaśniły wyglądu i osobowość Dwemerów jako jednostki, jak również indywidualnych osiągnięć i postępu w dziedzinie sztuki i cywilizacji, ale bardziej jako osiągnięcia rasy.
  • Dwemerowie, jeśli teoria o tym, że Azura ich uwięziła jest poprawna, mogą być w sferze dostępnej dla śmiertelników, jak mówi Falion w Morthal, "Podróżując po płaszczyznach otchłani. Spotkałem Daedry, i Dwemerów, i wszystko pomiędzy." Wydaje się to sugerować, że są w płaszczyznie otchłani, bądź w wymiarze kieszonkowym.

Linki zewnętrzne Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. O Nerevarze

Nawigacja Edytuj

Rasy
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantImgaKhajiitLilmothiitSload
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Akaviri Ka Po' TunKamalSmokTang MoTsaesci
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyMagna Ge
Pozostałe CentaurGargulecGrahlHarpiaHistJaszczuroczłekLamiaMeduzaMinotaurTrollNereidaNimfaWielki ŻółwWiła

Więcej w Fandom

Losowa wiki