Fandom

Elder Scrolls Wiki

Drżące Wyspy

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Drżące Wyspypłaszczyzna daedrycznego księcia szaleństwa, Sheogoratha. Krainę tę dzieli się na trzy części: Manię, Demencję oraz Rubież. Stolicą i zarazem największym miastem krainy jest Nowe Sheoth. Drżące Wyspy można odwiedzić w dodatku do gry The Elder Scrolls IV: Oblivion, Shivering Isles.

Historia Edytuj

Niegdyś Drżące Wyspy należały do Jyggalaga, daedrycznego księcia ładu i porządku. Z czasem, jego potęga zaczynała rosnąć, a inne daedry zaczynały się go powoli obawiać. Inni daedryczni książęta zmienili go więc w Sheogoratha, księcia szaleństwa i obłędu, co było całkowitym przeciwieństwem Jyggalaga. Pomimo swojego wygnania, książę ładu powracał w końcowych latach każdej ery, by przejąć władzę nad Drżącymi Wyspami. Takie wydarzenie nazywa się Szarym Marszem. Jednakże, zaraz po opanowaniu krainy, klątwa Jyggalaga zamienia go ponownie w Sheogoratha, który przywraca płaszczyznę do dawnego "porządku".

W roku 3E 433, pośrodku Zatoki Nibenay w Cyrodiil, na Nirnie, pojawiła się dziwny portal w postaci bramy. Portal ten prowadził na Drżące Wyspy. Sheogorath chciał bowiem znaleźć kogoś, kto zakończył by Szary Marsz zanim ten zdążyłby opanować krainę. Tymże człowiekiem okazał się być Bohater Kvatch, który po zabiciu Strażnika Bram przeszedł przez Rubież i pokonał Jyggalaga w pojedynku, dzięki czemu uwolnił go z klątwy, dzięki czemu Jyggalag mógł wreszcie przemierzać Otchłań w swojej prawdziwej formie. Jednakże, zaraz przed śmiercią, książę ładu mianował Czempiona Cyrodiil nowym daedrycznym księciem obłędu, dzięki czemu ludność Drżących wysp nie musiała obawiać się straty władcy.

W Czwartej Erze, Sheogorath wybrał się na "urlop" do umysłu Pelagiusa Septima III. W tym czasie, na Nirnie pojawił się jego poddany, Dervenin. W rozmowie z Ostatnim Dovahkiinem mówi on o chaosie, który zapanował na wyspie od kiedy Sheogorath opuścił krainę. Sugeruje on także, że północna i południowa część wyspy (Mania i Demencja) wszczęły wojnę domową. W końcu, za sprawą Smoczego Dziecięcia, Sheogorath powraca na Drżące Wyspy, gdzie najprawdopodobniej ponownie zapanował spokój.

Flora i fauna Edytuj

Zarówno flora, jak i fauna Drżących Wysp są odzwierciedleniem umysłu Sheogoratha. Mania ukazuje jego łagodniejszą stronę - szaloną, ale nie niebezpieczną. Mania jest niezwykle kolorową krainą, pełną ogromnych grzybów i zwierząt równie kolorowych co rośliny. Demencja zaś reprezentuje mroczniejszą stronę osobowości Sheogoratha, pełną groźnego obłędu. Tak też Demencja jest ponurą krainą, pełną zimnych barw i niebezpiecznych, obrzydliwych wręcz zwierząt.

Mimo swoich różnic, Mania i Demencja dzielą ze sobą wiele charakterystycznych dla Drżących Wysp zwierząt i istot, np. Grummity, Elytry, czy też Atronachy ciała.

Więcej w Fandom

Losowa wiki