Fandom

Elder Scrolls Wiki

Dovahkiin

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij

Dovahkiin (dragonborn).jpg

Dovahkiin

Smocze Dziecię (Dovahkiin w języku smoków) – śmiertelnik o duszy smoka. Smocze dziecię może być każdej rasy i dowolnej płci, ponieważ smocza krew jest darem dla śmiertelników od Akatosha.

Smocze Dziecię jest w stanie wchłonąć wiedzę wraz z "duszą" pokonanego smoka, dzięki czemu uczy się korzystać ze Smoczych Krzyków wyjątkowo szybko, podczas gdy zwykły śmiertelnik musi spędzić lata na naukę Dovah-Zul i niemożliwie długi dla śmiertelnych okres by w pełni zrozumieć ten język. Dovahkiinom od czasów Akavirskiej Inwazji służył pradawny zakon Ostrzy, bowiem Akavirczycy widzieli w Smoku w ludzkim ciele olbrzymią potęgę, jako że smok jest najpotężniejszą z istot.

Źródłosłów Edytuj

Słowo "Dovahkiin" pochodzi z Dovah-Zul: "Dov", "Ah" oraz "Kiin". Ich wolne tłumaczenie brzmi "Smoczego Rodzaju Łowca Dziecko", albo inaczej "Smocze Dziecko". Jako, że smoki nazywają się w liczbie pojedynczej "Dovah"- "Smoczego Rodzaju Łowca".

Historia Edytuj

Pierwszym Smoczym Dziecięciem był Smoczy Kapłan o imieniu Miraak, który żył w Erze Meretycznej. Obrócił się przeciw Kultowi Smoków, lecz został pokonany. Służył już wtedy Hermaeusowi Morze i dzięki temu przetrwał w jego domenie, Apokryfie. Ostatecznie unicestwił go Ostatni Dovahkiin w Czwartej Erze, po tym jak Miraak spróbował zyskać władzę nad wyspą Solstheim.[1]

Drugim Smoczym Dziecięciem była Święta Alessia, żyjąca w Pierwszej Erze. Była to królowa ludzi-niewolników w Cyrodiil, która poprowadziła rebelię ludzi przeciw Ayleidzkim panom i została pobłogosławiona przez Akatosha darem smoczej duszy; otrzymała od niego Amulet Królów w ramach ich przymierza.[2][3][4]

Wszyscy następcy Alessi -Belharza, Gorieus, Ami-El, Hestra, a także dynastie Reman oraz Septim -byli Smoczymi Dzieciętami. Była to cecha dająca im prawo do tytułu Cesarza. Dynastia Mede to nie są już Dovahkiinowie, ostatnim władcą Tamriel o smoczej duszy był Martin Septim.

Norskiego króla Wulfhartha także uważa się za Dovahkiina.

Po Kryzysie Otchłanii przez dwieście lat po Tamriel nie chodziło żadne Smocze Dziecię, aż do czasu Smoczego Kryzysu, kiedy to Ostatni Dovahkiin pokonał Alduina.[5]

Najsławniejsze smocze dziecięta Edytuj

  • Miraak - kapłan smoków, który przeciwstawił się im i chciał zdobyć władzę nad Solstheim.
  • Alessia - pierwsza władczyni Cyrodiil będąca człowiekiem; zawarła przymierze z Akatoshem i otrzymała od niego Amulet Królów.
  • Reman Cyrodiil - słynny władca Cyrodiil, który w Pierwszej Erze odparł najazd Akavirów.
  • Tiber Septim - legendarny założyciel Trzeciego Cesarstwa Tamriel.
  • Ostatni Dovahkiin - pokonał ostatecznie Alduina i ostatni z zapowiadanych śmiertelników o smoczej krwi.

Przypisy Edytuj

  1. Wydarzenia The Elder Scrolls V: Dragonborn
  2. Księga Smoczego Dziecięcia
  3. Amulet Królów
  4. Próby św. Alessji
  5. Wydarzenia The Elder Scrolls V: Skyrim

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki