FANDOM

Dovahkiin 2

Dovahkiin

Smocze Dziecię (w języku smoków Dovahkiin) – śmiertelnik o duszy smoka. Smocze dziecię może pochodzić od każdej rasy i być dowolnej płci, ponieważ smocza krew jest darem dla śmiertelników od boga Akatosha.

Smocze Dziecię jest w stanie wchłonąć wiedzę wraz z „duszą” pokonanego smoka, dzięki czemu uczy się korzystać ze Smoczych Krzyków wyjątkowo szybko, podczas gdy zwykły śmiertelnik musi spędzić lata na naukę Dovah-Zul i niemożliwie długi dla śmiertelnych okres, by w pełni zrozumieć ten język. Dovahkiinom od czasów Akavirskiej Inwazji służył pradawny zakon Ostrzy. Akavirczycy widzieli w Smoku w ludzkim ciele olbrzymią potęgę, gdyż smok jest najpotężniejszą z istot.

Żródłosłów Edytuj

Słowo „Dovahkiin” pochodzi z Dovah-Zul: „Dov”, „Ah” oraz „Kiin”. Ich wolne tłumaczenie brzmi „Smoczego Rodzaju Łowca Dziecko” albo inaczej „Smocze Dziecko”. Jako że smoki nazywają się w liczbie pojedynczej „Dovah”- „Smoczego Rodzaju Łowca”.

Historia Edytuj

Pierwszym Smoczym Dziecięciem był Smoczy Kapłan o imieniu Miraak, który żył w Erze Meretycznej. Obrócił się przeciw Kultowi Smoków, lecz został pokonany. Służył już wtedy Hermaeusowi Morze i dzięki temu przetrwał w jego domenie - Apokryfie. Ostatecznie unicestwił go Ostatni Dovahkiin w Czwartej Erze, po tym jak Miraak spróbował zyskać władzę nad wyspą Solstheim.[1]

Drugim Smoczym Dziecięciem była Święta Alessia, żyjąca w Pierwszej Erze. Była to królowa ludzi-niewolników w Cyrodiil, która poprowadziła rebelię ludzi przeciw Ayleidzkim panom i została pobłogosławiona przez Akatosha darem smoczej duszy, a w ramach ich przymierza otrzymała od niego Amulet Królów.[2][3][4]

Wszyscy następcy Alessi -Belharza, Gorieus, Ami-El, Hestra, a także dynastie Reman oraz Septim - byli Smoczymi Dzieciętami. Była to cecha dająca im prawo do tytułu Cesarza. Ostatnim władcą Tamriel o smoczej duszy był Martin Septim, zaś obecnie panująca dynastia Mede nie ma nic wspólnego ze Smoczymi Dzieciętami sprzed lat.

Po Kryzysie Otchłani przez dwieście lat po Tamriel nie chodziło żadne Smocze Dziecię, aż do czasu Smoczego Kryzysu, kiedy to Ostatni Dovahkiin pokonał Alduina.[5]

Najsławniejsze smocze dziecięta Edytuj

  • Miraak - kapłan smoków, który przeciwstawił się im i chciał zdobyć władzę nad Solstheim.
  • Alessia - pierwsza władczyni Cyrodiil będąca człowiekiem; zawarła przymierze z Akatoshem i otrzymała od niego Amulet Królów.
  • Reman Cyrodiil - słynny władca Cyrodiil, który w Pierwszej Erze odparł najazd Akavirczyków.
  • Tiber Septim - legendarny założyciel Trzeciego Cesarstwa Tamriel.
  • Ostatni Dovahkiin - pokonał ostatecznie Alduina i ostatni z zapowiadanych śmiertelników o smoczej krwi.

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Wydarzenia The Elder Scrolls V: Dragonborn
  2. Księga Smoczego Dziecięcia
  3. Amulet Królów
  4. Próby św. Alessji
  5. Wydarzenia The Elder Scrolls V: Skyrim

Galeria Edytuj