FANDOM

Delphine – postać występująca w The Elder Scrolls V: Skyrim. Mieszka w Rzecznej Puszczy wraz z Orgnarem, prowadząc gospodę "Pod Śpiącym Gigantem". Pomaga Smoczemu Dziecięciu rozwiązać tajemnicę powrotu smoków. Delphine jest jednym z ostatnich członków frakcji Ostrzy w Skyrim.

Historia Edytuj

Pochodzenie Edytuj

Według Thalmoru, Delphine ma nieco ponad 50 lat i aktywnie działa przeciw Thalmorskim elfom, przez co jest jednym z głównych celów Trzeciego Aldmerskiego Dominium w Skyrim. Podczas Pierwszej Wojny kilka razy uniknęła śmierci w licznych zamachach na swoje życie, uciekając w końcu z rąk Thalmoru i osiedlając się w Cyrodiil.

Po jakimś czasie powróciła do Skyrim i kontynuowała tajemną kampanię przeciwko Dominium.

The Elder Scrolls V: Skyrim Edytuj

Podczas poszukiwań rogu Jurgena Wiatrowładnego dla Arngeira w podziemiach Ustengrav, Smocze Dziecię znajduje notatkę pozostawioną przez Delphine, mówiącą o spotkaniu się z nią w gospodzie w Rzecznej Puszczy. 

Na miejscu Delphine oddaje róg i ujawnia, że jest ostatnią w Skyrim członkinią Ostrzy – frakcji zajmującej się polowaniem na smoki i poszukiwaniem legendarnego Smoczego Dziecięcia. Początkowo jest nieufna czy bohater jest tym za kogo się podaje i jako ostateczny sprawdzian poleca mu zabić nowo-rozbudzonego smoka w Gajkyne.

Gdy jej wątpliwości zostają rozwiane, wyjawia, że w powrót smoków zamieszany może być Thalmor. Wysyła Smocze Dziecię do Ambasady Thalmoru w celu znalezienia poszlak. Tam, po przejrzeniu tajnych akt okazuje się, że w Skyrim przebywa jeszcze jeden członek Ostrzy – Esbern.

Po odnalezieniu nowego towarzysza – Esberna, Smocze Dziecię i Delphine za jego sugestią udają się do Niebiańskiej Przystani, gdzie znajduje się Ściana Alduina, skąd Delphine ma zorganizować kolejnych członków Ostrzy.

Po jakimś czasie kobieta domaga się śmierci smoka Paarthurnaxa, w przeciwnym razie odmawia dalszej pomocy Smoczemu Dziecięciu.

Zobacz też Edytuj