FANDOM

BA Red Mountain

Mapa Czerwonej Góry

Czerwona Góra – aktywny wulkan, położony w centralnej części wyspy Vvardenfell. Górę otacza magiczna Upiorna Bariera, która zamyka wewnątrz siebie wiele potworów, oraz zapobiega rozprzestrzenianiu się śmiertelnej zarazy.

Informacje Edytuj

Za jedyne przejście uznawana jest ufortyfikowana placówka, Upiorna Brama, zamieszkana przez pielgrzymów, a także Gwardzistów Viveka. Inna droga na Czerwoną Górę przebiega przez jaskinie pod twierdzą Kogoruhn. Zbocza góry pokrywa wiele Dwemerowych ruin. Dagoth Ur przebywa w Dwemerowej twierdzy w samym środku wulkanu, a większość potworów, będących na tym terenie jest jego sługami. Poza tym góra jest niezamieszkana, choć można się natknąć na kopalnie zakładane w celu wydobycia cennych surowców, w które obfituje góra, takie jak ruda ebonu czy surowe szkło. Roślinność jest niezwykle rzadka, a większość drzew wyschła. Jedynie korzenie trama, boleśniaki oraz ogniste paprocie mają szanse na przetrwanie.

Historia Edytuj

Na początku czwartej ery wielki wybuch wulkanu zniszczył wyspę Vvardenfell, a zamieszkujący ją Dunmerowie przenieśli się na wyspę Solstheim lub do Skyrim i innych regionów Cesarstwa.

Źródła Edytuj

GaleriaEdytuj

Nawigacja Edytuj

Regiony Vvardenfell
Czerwona GóraGorzkie WybrzeżeMolag AmurPastwiskaPopielne ZiemieSheogoradWybrzeże AzuryWyspy AskadyjskieZachodnia Wyrwa