FANDOM

Claymore – broń dostępna w grze The Elder Scrolls III: Morrowind. Należy do długich ostrzy.

Wygląd Edytuj

Claymore'y.jpg
Claymore ma głownię dłuższą i nieco szerszą niż typowy długi miecz. Rękojeść jest przystosowana do trzymania dwoma rękami. Jelec i głowica są najczęściej dość duże i ozdobne. Niektóre egzemplarze mają odstające kolce u podstawy ostrza.

Miecz ten jest dość ciężki, co uniemożliwia szybkie uderzanie. Służy głównie do zadawania potężnych cieć zza głowy lub znad ramienia.

Informacje Edytuj

Claymore to ciężki, oburęczny miecz, długością porównywalny do Dai-katany. Pierwotnie był stosowany przez bretońskich górali z Wysokiej Skały. Z czasem jednak broń ropowszechniła się na kontynencie Tamriel. Claymore są głównie wykorzystywane przez najemników, żołnierzy oraz poszukiwaczy przygód.

Kowalstwo Edytuj

Materiały wykorzystywane do wykucia tej broni są różne. Najbardziej prymitywne wykuwane są z żelaza lub stali. Niektóre są pokrywane srebrem, aby były skuteczniejsze przeciwko Nieumarłym.

Miecze te były również używane przez Dwemerów, na co dowodem są egzemplarze znalezione w dwemerskich ruinach.

Istnieją także egzemplarze tej broni wykonane ze szkła, jednakże są bardzo rzadkie. Broń taka dzięki materiałowi, z którego je wykonano jest stosunkowo lekka, oraz skuteczna.

Również Daedry wykorzystują ten rodzaj oręża. Wartość Claymore wykonanego przez daedry jest bardzo wysoka.

Rodzaje Claymore Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki