FANDOM

Cesarz Tamriel – władca absolutny Trzeciego Cesarstwa panujący z dynastii Septimów, a później dynastii Mede. Siedzibę Cesarza stanowi Cesarski Pałac w Cesarskim Mieście leżący w prowincji Cyrodiil.

Władca Absolutny Edytuj

Cesarz stanowi najwyższą osobę w państwie, do niego należą wszystkie decyzje - zwołanie armii, ustalanie podatków, ustanawianie prawa. Jednak od czasów Cesarza Pelagius Septim II władza absolutna zmalała na rzecz Rady Cesarstwa. Jej znaczenie wzrastało i w 3E 247 r było już tak silne, że mogli sprzeciwić się koronacji syna Cesarza Uriela Septima IV, Andoraka Septima. Zamiast jego wybrano jego kuzyna Cephorusa Septima II.

Rada stała się wtedy jeszcze bardziej potężna, gdyż zyskała dla Cephorusa tron. Władza rady trwała do czasów osiemnastego Cesarza Tamriel, Uriela Septima VI. W tym czasie Cesarz miał jedynie prawo weta, czyli unieważnienia decyzji rady. Uriel Septim VI korzystał z niego uporczywie, a do pomocy używał zastraszania i przekupstw oraz swojej siatki szpiegowskiej.

Swoją kampanie toczył przez 6 lat, aż rada traciła znacznie, jednak ostateczny cel Uriela pokrzyżowała jego śmierć. Jego siostra Morihatha Septima dokończyła dzieło brata, przywracając Cesarzowi pełną władzę.

Insygnia Edytuj

Za panowania dynastii Septimów symbolami władzy Cesarskiej był Amulet Królów dar Akatosha symbol starego Cesarstwa Remanów oraz Smocze Ognie, które zapalono kiedy na tron wstępował nowy Cesarz, obyczaj ten porzucono po Kryzysie Otchłani i śmierci Martina Septima.

Dynasta Mede nie posiada żadnych insygni władzy.

Doradcy Edytuj

Cesarz utrzymuje bardzo sprawny dwór doradców, w rządzeniu Cesarstwem pomaga mu Rada Cesarstwa, która pełni role ustawodawczą, Wysoki Kanclerz, który stoi na czele tej rady jest doradcą Cesarza w wielu sprawach, w spawach związany z magią wspomaga go Cesarski Mag Bitewny.

Prawo sukcesji Edytuj

Prawo sukcesji Cesarstwa jest dosyć skomplikowanie wiadomo, że tron po śmierci Cesarza obejmuje jego najstarszy potomek płci męskiej. Tak było do czasów Cesarza Antiochus Septim, który prawdopodobnie zmienił prawo, aby jego córka Kintyra Septim II mogła odziedziczyć tron. W przeciwnym razie tron objąłby jego starszy brat Cephorus Septim I.