FANDOM

W Prowincji Cesarskiej jest to tylko miasto, ale jest to jedyne takie miasto w Tamriel i na świecie; to, moi bracia, jest miasto Cyrodiil

―Refayj

Cesarskie Miasto, zwane również Miastem Cyrodiil – starożytna stolica Ayleidów, a obecnie miasto stołeczne Cesarstwa Tamriel położone w centrum Cyrodiil. Położone jest na Cesarskiej wyspie, na Jeziorze Rumare. Znajduje się tam słynna Wieża z Białego Złota.

Stan obecnyEdytuj

Od Pierwszej do Czwartej Ery, Wieża z Białego Złota jest wiekowym centrum kultury, ekonomii, mody i polityki Tamriel, będącą siedzibą cesarskiego rządu i dworu cesarza. Niegdyś było to centrum cywilizacji Ayleidów, o lśniąco białej architekturze i wspaniałych posągach, które nadal są zauważalną częścią miasta, nawet w Czwartej Erze.

Pod miejskim brukiem znajduje się złożony system kanalizacyjny, a także zrujnowane struktury i labirynty Ayleidów. Tylko niewielka liczba kanałów jest utrzymywana i kontrolowana przez Legion Cesarski. Duże części tych ruin i kanałów cały czas są owiane tajemnicą, a Cesarski Legion prosi wielu poszukiwaczy przygód wchodzących do kanałów, by pomagali w ekspedycjach.

Lśniące Cesarskie Miasto widać wyraźnie z wielu kilometrów. Architektura jest ozdobna i okazała, odzwierciedlająca bogactwo i znaczenie miasta. Miasto jest otoczone murem na planie okręgu, aby zapewnić mu jak największą obronę przed potencjalnymi napastnikami. W centrum miasta leży Wieża z Białego Złota.

Dzielnice miastaEdytuj

Cesarskie Miasto to miejsce otoczone murem, z oddzielnymi wewnętrznymi murami chroniącymi cesarski pałac.

Brama w Cesarskim Mieście (Oblivion)

Wygląd bram w Cesarskim Mieście

W mieście znajduje się siedem dzielnic:

Ponadto na wyspie znajduje się także Tajemny Uniwersytet (siedziba Gildii Magów), Dzielnica Nadbrzeżna oraz Cesarskie Więzienie, które jest siedzibą Legionu Cesarskiego nie tylko w Cyrodiil, ale także w całym Tamriel, jest to również miejsce resocjalizacji przestępców.

Cesarski Pałac to centralna dzielnica Cesarskiego Miasta i miejsce położenia Wieży z Białego Złota. Właśnie stąd Cesarz Tamriel, wraz ze Radą Starszych, rządzą prowincjami Tamriel. Pradawne Zwoje, potężne narzędzia proroctwa, także są przechowywane w Wieży z Białego Złota i są strzeżone z fanatycznym oddaniem przez ślepych kapłanów Zakonu Ćmy. Cmentarz używany do pochówku szlachty Cyrodiil i innych ważnych osobistości otacza Pałac Cesarski. Z kolei sześć bram prowadzi do innych dzielnic Cesarskiego Miasta.

Począwszy od północnego zachodu, seria dzielnic Cesarskiego Miasta zaczyna się od Elfich Ogrodów. To przyjemna dzielnica mieszkalna, wspierana gospodarczo przez dwie dobrze znane gospody: Noclegownię Luthera Broada oraz Gospodę U Króla i Królowej.

Plac Talosa, położony w zachodniej części Cesarskiego Miasta, to ekskluzywna dzielnica mieszkaniowa i lokalizacja głównej bramy do Cesarskiego Miasta. Dzielnica jest wspierana ekonomicznie przez Hotel Tibera Septima, ekskluzywny hotel regularnie wykorzystywany przez szlachtę Tamriel podczas wizyt w stolicy. Jest to drogi hotel dla osób dostatnich i ważnych, a także dla bogatszych turystów odwiedzających Cesarskie Miasto. W centrum dzielnicy Placu Talosa stoi posąg Akatosha, smoczego boga czasu w jego smoczym aspekcie, który jest znanym miejscem, wokół którego gromadzą się ludzie z Cesarskiego Miasta, aby się spotkać i porozmawiać. Jednym z mieszkańców tej dzielnicy jest kolekcjoner artefaktów, Ayleid Umbacano, którego dwór znajduje się po drugiej stronie ulicy, naprzeciwko posągu Akatosha.

Dzielnica Świątynna to miejsce wspaniałej i starożytnej Świątyni Jedynego. Ta świątynia jest prawie tak stara, jak Wieża z Białego Złota i została zbudowana w Pierwszej Erze po założeniu Cesarstwa Alessi z ayleidzkich ruin przez Królową Alessię. W Świątyni Jedynego przed Kryzysem Otchłani płonęły Smocze Ognie. W dystrykcie znajduje się również Karczma Wszystkich Świętych, która otwiera swoje podwoje dla turystów i pielgrzymów. Brama na południowy zachód od Dzielnicy Świątynnej prowadzi do Dzielnicy Nadbrzeżnej.

Arboretum to dzielnica ogrodowa położona w południowo-wschodniej części Cesarskiego Miasta. W tej dzielnicy stoją posągi Dziewięciu Bóstw: Akatosha, Arkaya, Dibelli, Julianosa, Kynareth, Mary, Stendarra, Talosa i Zenithara. Posąg Talosa znajduje się pośrodku Arboretum, otoczonego posągami innych Bogów. Brama na południowy wschód od Arboretum prowadzi do Tajemnego Uniwersytetu.

Dalej znajduje się Cesarska Arena, główny ośrodek rozrywkowy miasta. Jest to miejsce wszystkich walk gladiatorów w Cyrodiil po zniszczeniu Kvatch i jego areny. Dwie grupy gladiatorów, "Niebiescy" i "Żółci", walczą w starannie zaplanowanych pokazach. Zanim goście będą mogli wejść na Arenę i cieszyć się spektaklem walki gladiatorów, wszyscy odwiedzający muszą postawić sumę pieniędzy na mecz lub dołączyć do jednej z dwóch drużyn jako walczący. Zarządzanie i trening obydwu drużyn gladiatorów odbywa się profesjonalnie w piwnicy Areny. Dwa posągi wyznaczają tereny: posąg królowej Alessi w południowym rejonie powiatu i posąg Morihausa w północnym regionie powiatu. Królowa Alessia była pierwszym władcą Cesarstwa Alessiańskiego, czyli pierwszego Cesarstwa Tamriel, i założycielem religii Dziewięciu Bóstw. Morihaus był wojownikiem, który prowadził armie Alessi podczas zdobywania Wieży z Białego Złota i doprowadził do końca hegemonię Ayleidzkich lordów.

Dzielnica Handlowa to najbardziej ruchliwa dzielnica Cesarskiego Miasta. Można tam spotkać wszelkiego rodzaju podróżnych każdej rasy z całego Tamriel. Wszystkie rodzaje przedmiotów zmieniają tu właścicieli, od broni i zbroi po składniki alchemiczne i książki. Kupcy, którzy założyli sklep w Dzielnicy Handlowej, są oficjalnie regulowani przez Urząd Cesarskiego Handlu. Oprócz oficjalnego regulatora, kupcy z Dzielnicy Handlowej utworzyli własną organizację, aby kontrolować ceny towarów i równowagę ekonomiczną w mieście. Czarny Rumak jest prowadzony przez grupę Khajiitów, którzy szukają wiadomości i dostarczają gazety do różnych miast w całym Cyrodiil. W Dzielnicy Handlowej znajdują się dwie figury: posąg Uriela Septima III położony w pobliżu bramy do Elfich Ogrodów oraz posąg Pelagiusa Septima, syna Tibera Septima, znajdujący się w pobliżu bramy do Areny. Brama w północno-wschodnim rejonie Dzielnicy Handlowej prowadzi do Koszar Cesarskiego Legionu.

Zobacz teżEdytuj