Fandom

Elder Scrolls Wiki

Cesarskie Miasto

12 873strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij
Cesarskie Miasto (ang. Imperial City) – stolica prowincji Cyrodiil oraz Pierwszego, Drugiego i Trzeciego Cesarstwa. Jest to także największe miasto dostępne w grze The Elder Scrolls IV: Oblivion. Dawniej było zamieszkiwane przez Ayleidów, którzy zbudowali Wieżę z Białego Złota. Jest największym miastem w Tamriel.

O mieście Edytuj

Cesarskie miasto zostało zbudowane na planie koła od wozu. Położone jest na Cesarskiej Wyspie, leżącej na Jeziorze Rumare. W centralnej części metropolii znajduje się ayleiddzka Wieża z Białego Złota nazywana też Cesarskim Pałacem, obecnie służąca jako siedziba Cesarza. Miasto jest podzielone na na sześć dzielnic:

Ponadto na wyspie znajduje się także Tajemny Uniwersytet (siedziba Gildii Magów), Dzielnica Nadbrzeżna, oraz Cesarskie Więzienie które jest siedzibą Legion Cesarskiego nie tylko w Cyrodiil ale również w całym Tamriel, jest to również miejsce resocjalizacji przestępców. Miasto posiada też rozbudowany system kanałów, w których ukrywają się gobliny, wampiry oraz bandyci. Miasto posiada dobrze zorganizowana straż miejską i pałacową strzegąca miasta. Dzięki Martinowi Septimowi miasto podczas Kryzysu Otchłani nie upada.

Miasto jest stolicą i centrum Cesarstwa Tamriel miasto jest największym miastem na całym kontynencie Tamriel, miasto jest również najbogatszym miastem kontynentu, tu właśnie jest importowana masa przeróżnych towarów ze wszystkich prowincji.

Historia Edytuj

Miasto zostało zbudowane przez Ayleidów w 1E. W mieście mieszkali również ludzie, którzy byli niewolnikami Ayleidów do czasu kiedy w 242 1E Alessia uwolniła swoich braci z niewoli. Wtedy Ayledzi opuścili Cesarskie Miasto, a władze przejęli tam ludzie.

W roku 1E 2703 Reman I koronował się na Cesarza Cyrodiil, tym samym dając początek Drugiemu Cesarstwu, a Cesarskie Miasto stało się jego stolicą. W kolejnym okresie władali tu Cesarze z Dynastii Reman ich zamordowanie zakończyło 1E a rozpoczęło 2E, po śmierci Remanów miasto stało się siedziba Akavirskich Potentatów. Po zamordowaniu potomków Potentatów Cesarstwo rozpadło się. Wtedy Cesarskie Miasto dostało się pod władanie rodziny Tharna. O histor miasto w tym okresie nie wiele wiadomo 

W 2E 854 miasto zostało podbite przez Talosa który koronował się na Cesarza Tamriel i przybrał Cyrodilskie imię Tiber Septim. Cesarskie Miasto stało się stolicą nowego Cesarstwa.

W czasie trwania Trzeciego Cesarstwa miasto było centrum oraz domem Rodu Septimów, w czasie trwania 3E stoczono tu kilka bitew, jednak miasto nie odczuło ich zbyt boleśnie.

Do miasta przybywa ostatni Cesarz z dynastii Septimów - Martin Septim w celu ponownego zapalania Światła Smoczych Ogni i ponownego ustanowienia bariery pomiędzy Nirnem a Otchłanią. W czasie rozmowy Martina z Kanclerzem Ocato dochodzi do otworzenia portali w całym mieście i ataku sił Otchłani. Na polu bitwy pojawia się również sam daedryczny lord Mehrunes Dagon.

Dzięki pomocy Bohatera Kvatch oraz Legionu Cesarskiego Martin przemienia się w awatara Akatosha, pokonując Dagona, ponownie ustanawiając barierę między Nirnem, a Otchłanią, następnie zamieniając się w kamień i niszcząc sklepienie Kaplicy Jedynego. Bitwa o Cesarskie Miasto, była prawdopodobnie ostatnią bitwą stoczoną w czasie Kryzysu Otchłani, jednak dzięki poświęceniu ostatniego z Septimów nie spowodowała znaczących zniszczeń.

Na początku czwartej ery Titus Mede I, korzystając z okazji że Wysoki Kanclerz Ocato został zamordowany przez Thalmor najeżdża metropolię z tysięczną armią i mianuje się pierwszym Cesarzem nowej dynastii Mede.

W 174 roku 4E, wojna między Trzecim Aldmerskim Dominium, a Cesarstwem powoduje ogromne zniszczenia w mieście, dochodzi między innymi do uszkodzeń budynków i zawaleniu sporej części Cesarskiego Pałacu, żołnierz Dominium dopuszczają się wielu okrucieństw na ludności cywilnej miasta, plądrują i wywożą dużą część zabytków z Wieży z Białego Złota uszkadzają ją znacznie.    

Rok po zajęciu miasta przez Dominium Cesarz Titus Mede II wraca do miasta i odbija je z rąk dominium wydarzenie to nazywany jest Bitwą o Czerwony Pierścień, po bitwie zarządca miasta Lord Naarifin zostaje powieszony na wieży z Białego Złota a legioniści mszczą się za zniszczenie miasta na wrogach.

Po Konkordat Bieli i Złota ludność miasta bierz się za jago odbudowę przede wszystkim zaczyna się żmudna odbudowa Wieży i Pałacu które nadal trwają, w mieście zostaje wybudowany pomnik na chałce poległym w Wielkiej Wojnie i ofiarom okupacji miasta przez dominium.

Zadania Edytuj

Główne Edytuj

Gildia Magów Edytuj

Gildia Złodziei Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki