FANDOM

Cesarski (Cyrodiilianin, ang. Imperial) – jedna z ras występujących w świecie The Elder Scrolls, jej przedstawiciele to rdzenni mieszkańcy prowincji Cyrodiil. Posiadają wysokie umiejętności perswazji, a przy tym są zwykle dobrze wykształceni. Znani są jako najlepsi dyplomaci i bardzo dobrzy handlarze. Przez wieki ugruntowali sobie opinię ludzi honorowych oraz sprawiedliwych, szanujących prawo i odznaczających się nadzwyczajnym zdyscyplinowaniem. Wielu z nich służyło, bądź służy w Legionie Cesarskim.

Wygląd Edytuj

Cesarscy mają śniadą skórę, ciemne oczy i włosy. Większość z nich nosi krótkie włosy i woli golić brodę niż ją zapuszczać. Są średniego wzrostu – wyżsi od Bosmerów, Bretonów ale niżsi od Altmerów, Dunmerów czy Nordów. Można powiedzieć że w przeciwieństwie do innych ras bardzo dbają o wygląd zewnętrzny jak i o kulturę osobistą. Moda wśród Cesarskich opiera się na jedwabnych tunikach z licznymi ozdobami[1]. Tak jak Bretonowie, Nordowie i Redgardzi wliczani są do ras ludzkich.

Charakterystyka Edytuj

Cesarscy w większości stronią od bandyctwa i zbrodniczego stylu życia. Zazwyczaj nie są porywczy i wybuchowi, dlatego najpierw starają się wyperswadować korzystne rozwiązanie nim przejdą do walki. Stronią od bijatyk i zwykle biorą w nich udział dopiero w ostateczności. Poprzez wrodzony urok osobisty i dużą ogładę towarzyską bardzo łatwo odnajdują się w nowym środowisku i zyskują sprzymierzeńców. Potrafią bezkonfliktowo "narzucać" swój punkt widzenia. Przez swoją naturę są urodzonymi kupcami, negocjatorami i mówcami.

Mimo że starają się unikać konfrontacji fizycznych są całkiem dobrymi wojownikami, walczącymi przede wszystkim techniką, a nie siłą. Wielu Cesarskich służy w Legionie Cesarskim.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Cesarska kultura, architektura i militaria bardzo przypominają wymienione aspekty Cesarstwa rzymskiego.
  • Grywalna rasa Cesarskich pojawiła się dopiero w The Elder Scrolls III: Morrowind.

PrzypisyEdytuj

  1. Wygląd Cesarskich w The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nawigacja Edytuj

Rasy
Ludzie AkaviriAl-gemhaAl-haredAtmoranBretonCesarskiGeHorwalliKeptuKetKothringiNedeNordOrmaRedgardYerpest
Zwierzokształtni ArgonianinDreughGigantGrahlGreat TurtleImgaJaszczurowiecKa Po' TunKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTang MoTsaesci
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyHistMagna GeSmokWiła
Pozostałe HarpiaKamalLamiaMedusa
Inne rodzaje istot rozumnych
Nieumarli DraugrDuchLiczWampir