FANDOM

Cammona Tong - nielegalny syndykat przestępczy z królestwa Morrowind[1][2], ich działalność jednak dociera do innych zakątków Tamriel, jak Cheydinhal w Cyrodiil[3].

Charakterystyka Edytuj

Grupa charakteryzuje się tradycyjnymi wartościami Dunmerskimi, przez to jej członkowie nie kryją niechęci do cudzoziemców i rządów Trzeciego Cesarstwa, które jako pierwsze zaczęło zyskiwać wpływy w Morrowind, oraz pogardy dla życia niewolników. Do zakresu ich działalności zalicza się handel niewolnikami[2] i szmuglowanie narkotyków. Czasem oba naraz, poprzez przemycanie księżycowego cukru wewnątrz ciał żywych niewolników, by potem wydostać je nie bacząc na ich życie, rozdzierając ich wnętrzności. Nierzadko jednak są oni zwykłymi łobuzami, którzy po prostu sieją terror pośród zwykłych obywateli. Organizacja jest wyjątkowo ambitna, jako że obiera sobie za cel kontrolę partii politycznych Morrowind, co też im się udaje, kontrolując w końcu Ród Hlaalu[1].

Historia Edytuj

W roku 2E 582, gdy Morrowind było członkiem Paktu Ebonheart, trzy rody z pięciu, Redoran, Hlaalu i Indoril, zadeklarowały koniec z niewolnictwem na zarządzanych przezeń terenach. Wtedy to Cammona Tong rozpoczęła ich nielegalne szmuglowanie na Gorzkim Wybrzeżu, ich główna siedziba znajdowała się w pobliżu Skały Karthaga[2].

Mimo że Ród Hlaalu z wierzchu był aż do granic przesady przychylny cudzoziemcom, nawet łasząc się Cesarstwu, był on w pełni kontrolowany przez tę organizację i podporządkowany ich ksenofobicznej postawie. Było to spowodowane tym, że Cammona Tong była w 3E 427 rodzinnym biznesem rodu, kontrolowana przez Orvasa Drena, młodszego brata Wicekróla Vvardenfell, Vedama Drena. Cammona Tong kontrolowała wtedy dwóch radnych Rodu z Suran i Vivek, oraz całą Radę Balmory. Można ich było wówczas spotkać zarówno w Balmorze, jak i na plantacjach dookoła Vivek, oraz w Sadrith Morze i podziemiach Gnaar Mok[1]

W 3E 433, w pobliżu Cheydinhal można było napotkać członków Cammona Tong, którzy dokonywali przemytu skoomy z Orkami z tego miasta.

Nieznane są ich losy po 4E 5 zwanym Czerwonym Rokiem, lecz z pewnością utracili władzę nad życiem politycznym Dunmerów, biorąc pod uwagę upadek Rodu Hlaalu[4].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 The Elder Scrolls III: Morrowind
  2. 2,0 2,1 2,2 The Elder Scrolls Online: Morrowind
  3. The Elder Scrolls IV: Oblivion
  4. Dialog z Adrilem Arano z gry The Elder Scrolls V: Dragonborn

Zobacz także Edytuj