FANDOM

Bruma to stolica hrabstwa o tej samej nazwie położona w Cyrodiil, na północ od Cesarskiego Miasta, w Górach Jerall.

O mieście Edytuj

Bruma Herb.png

Herb miasta

Bruma znajduje się niedaleko granicy z prowincją Skyrim, ojczyzną nordów. Z powodu tej bliskości architektura miasta jest podobna do architektury nordów. Mieszkańcy miasta wyznają różne bóstwa, powodem tego jest bliskość kultury Cyrodiil i Skyrim. Miejska Kaplica jest poświęcona Talosowi. Pod miastem znajduje się system kanałów, który łączy się z naturalnymi jaskiniami znajdującymi się pod Brumą. Znajduję się tu także pomnik Czempiona Cyrodiil. Obecnie miastem zarządza Hrabina Narina Carvain. W pobliżu miasta położona jest Świątynia Władcy Chmur, będąca główną siedzibą Zakonu Ostrzy w Tamriel.

Historia Edytuj

Historia Brumy nie jest dobrze znana. Pierwsza wzmianka o jej istnieniu to rok 1167 Pierwszej Ery.

Miasto odegrało ważną rolę w czasie Kryzysu Otchłani. Mityczny Brzask bowiem wybrał je sobie jako miejsce otwarcia Wielkich Wrót do Otchłani. Ostrza znały ich plany, jednak nie przeszkodziły im w dokonaniu ich, ponieważ tylko w ten sposób można było zdobyć Wielki Kamień Sigil potrzebny do otwarcia portalu do Gaiar Alata (tzw. raju) utworzonego przez Mankara Camorana. Wtedy stoczyła się także Bitwa pod Brumą.

W czasie Wielkiej Wojny, Bruma została najechana przez wojska Trzeciego Aldmerskiego Dominium, a Świątynia Władcy Chmur została zburzona.

Zadania Edytuj

Główne Edytuj

Zadania Gildii Magów Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Słowo Bruma pochodzi z Łaciny i oznacza "zimno" lub "zimę", jednak w innych Romańskich językach np. Hiszpańskim czy Włoskim słowo to oznacza "mgłę".
  • Gildia Magów w Brumie jest dobrym początkiem dla nowego adepta magii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki