FANDOM

Broń jednoręczna – jedna z umiejętności w serii gier The Elder Scrolls. Im większy jej współczynnik, tym lepiej nasz bohater posługuje się wszelkim rodzajem białej broni jednoręcznej. Bonus do tej umiejętności mają Khajit, Cesarski, Nord, Ork i Redgard.

Obrażenia zadawane wrogom można zwiększyć dzięki używaniu dwóch broni jednoręcznych naraz, jednak wtedy blokowanie ciosów przeciwnika nie jest możliwe. Odpowiednie perki umiejętności walki bronią jednoręczną zwiększają obrażenia zadawane w ten sposób przeciwnikom. Przy takiej taktyce warto ulepszać także np. Przywracanie oraz Ciężki Pancerz czy Przemianę (pozwala na korzystanie z pancerza maga) z racji braku możliwości blokowania.

Bronie jednoręczne Edytuj

Bronie możliwe do wykucia:

Bronie niemożliwe do wykucia:

Perki Edytuj

Po każdym awansie na kolejny poziom dostajemy jedną cechę.

Cecha Wymagania Opis
Fechmistrz Broń jednoręczna 0/20/40/60/80 Broń jednoręczna zadaje obrażenia większe o 20%/40%/60%/80%/100%.
Postawa bojowa Broń jednoręczna 20, Fechmistrz Potężne ataki bronią jednoręczną kosztują o 25% mniej kondycji.
Podwójna nawałnica Broń jednoręczna 30/50, Fechmistrz Ataki dwiema broniami są o 20%/35% szybsze.
Siekierą przez łeb Broń jednoręczna 30/60/90, Fechmistrz Ataki toporami wojennymi zadają dodatkowe/większe/jeszcze większe obrażenia od krwawienia.
Łamignat Broń jednoręczna 30/60/90, Fechmistrz Ataki buławami ignorują 25%/50%/75% pancerza.
Szermierz Broń jednoręczna 30/60/90, Fechmistrz Ataki mieczami mają 10%/15%/20% szans na zadanie jeszcze większych obrażeń krytycznych.
Okrutne uderzenie Broń jednoręczna 50, Postawa bojowa Potężne ataki wyprowadzane w pozycji stojącej zadają 25% dodatkowych obrażeń i mają szansę na ścięcie głowy przeciwnika.
Szarża krytyczna Broń jednoręczna 50, Postawa bojowa Pozwala wykonać jednoręczny, potężny atak w czasie biegu, który zadaje podwójne obrażenia krytyczne.
Podwójna brutalność Broń jednoręczne 70, Podwójna nawałnica Potężne ataki przy użyciu obu rąk zadają 50% dodatkowych obrażeń.
Paraliżujące uderzenie Broń jednoręczna 100, Okrutne uderzenie LUB Szarża krytyczna Potężny atak do tyłu ma 25% szans na sparaliżowanie celu.