Fandom

Elder Scrolls Wiki

Bluźniercze zjawy

12 623strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Bluźniercze zjawy – książka na temat zakazanej w Tamriel nekromancji.

Treść Edytuj

...ani na tym świecie, ani poza nim, jeno pomiędzy światami żyją, przywiązane do ogniska i grobu przez lojalność i krew. Jeśli przybywają bez wezwania z miłości do członka rodu czy też wiary w obowiązek, to nie jest to złe. To tylko odpowiedź przodków, poruszenie tych, którzy nigdy nie śpią, przyzwanie na służbę tych, których Ognisko i Ród zobowiązują do ochrony klanu.

Jeśli jednak przyzwą ich czarodzieje, to czyn ten jest bluźnierstwem, potworną obrazą Trójcy i Świątyni, czynem, którego nie zmażą nawet wieki całe bezustannego ognia. Nie tolerujcie wśród was czarodzieja, gdyż przybywa on, by ukraść wam siłą to, co wam się prawnie należy; przybywa, by oderwać duchy z ich spokojnego świata pomiędzy światami i przemocą zmusić do niewolniczej służby na podobieństwo bestii.

Któż może zrozumieć hańbę martwych i nieprzerwane cierpienia więźnia nekromanty? Dość okrutna jest już służba powodowana powinnością wobec Ogniska i Rodu, jednak duch, strażnik czy kościej przyzwany przez jakiś potworny rytuał i podporządkowany woli tego, kto wykopał jego zwłoki... Jak taki stwór ma kiedykolwiek zaznać spokoju? Jak ma odnaleźć drogę do swojej krwi, do swojego klanu?

Jedynie praworządny Dunmer związany krwią z ogniskiem i rodem oraz przysięgą i służbą ze Świątynią może wzywać duchy dunmerowych zmarłych. Obcy czarodzieje z innych ras, którzy nawiedzają nasze brzegi... Czy mamy im pozwolić grabić nasze groby? Pętać duchy naszych rodzin magiczną niewolą? Kraść życia naszych żywych i naszych martwych? Nie, odpowiadam, nie, po trzykroć nie! Tacy nekromanci muszą zginąć, a ich bluźniercza magia musi zginąć razem z nimi.

Czyż mamy więc tolerować ukryte hordy ożywieńców, aroganckich niemartwych wielmożów - pradawne wampiry, demony wślizgujące się ze swych leży na Zachodzie z powrotem w bluźniercze daedryczne chramy, w opuszczone fortece Dunmerów, w przeklęte podziemne labitynty obmierzłej rasy Dwemerów? Przez wieki Wielkim Rodom i Świątyni udawało się chronić nasze ziemie przed piętnem wampiryzmu, teraz jednak ci niemartwi książęta i ich podłe sługi powróciły. Wampiry muszą zginąć wraz ze swym plugawym bydłem, a przekleństwo krwi trzeba usunąć raz na zawsze ogniem i drzewem osikowego kołka.

Więcej w Fandom

Losowa wiki