Fandom

Elder Scrolls Wiki

Badania Tal Marog Ker

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Badania Tal Marog Ker – autorstwa Chimere.

Treść Edytuj

Koniec Zbiorów, rok 3E172

Chimere, Mistrz Czarownik, przyzywacz i członek klanu Direnni:

Chimere Graegyn był członkiem ambitnego klanu Direnni. Większość ich potęgi była skutkiem kontaktów z Daedrami - to bardzo zyskowna, ale i wyjątkowo ryzykowna droga do sukcesu... Chimere był prawdopodobnie najambitniejszym spośród przyzywaczy Direnni, gdyż odważył się nawet oszukać Lorda Dagona. Plan się powiódł i Dagon został wygnany w Otchłań, zdołał się jednak zrewanżować śmiertelnikowi, który go oszukał. Chimere zawarł pakt zapewniający mu wieczne życie w jego rodzinnej osadzie wśród radosnych głosów jego przyjaciół i rodaków. Dagon wypełnił go co do joty - poderwał całą wyspę Chimere'a, zwaną Caecilly, i pchnął ją w nicość, gdzie wszyscy przyjaciele i znajomi nieszczęsnego przyzywacza zginęli natychmiast potworną śmiercią, a ich głosy po kres czasu miały odbijać się echem w nicości, przypominając starzejącemu się i coraz bardziej niedołężnemu (ale nieśmiertelnemu) Chimere o skutkach prób oszukiwania księcia Daedr.

Pancerz ze Skóry Hircyna:

Ta zbroja jest produktem rąk daedrycznego księcia Malacatha. Wyróżnia się niesamowitą mocą odbijania ciosów krzywoprzysięscy - Chimere zdołał zmusić Dagona do złożenia przysięgi, której ten nie miał zamiaru dotrzymywać. Dzięki temu Pancerz ze Skóry Hircyna powstrzymał furię Daedry dość długo, aby Chimere zdążył wyprowadzić własny cios - specjalną inkantację zawierającą "Protonymium" potwora, czyli jego Prawdziwe Imię. Niestety, jak każdy z darów Malacatha, tak i Pancerz ze Skóry Hircyna ma swoje bardzo poważne wady, czyniąc między innymi swojego użytkownika wyjątkowo podatnym na ataki magiczne. Z tego też powodu należy go nosić tylko w wyjątkowych i starannie zaaranżowanych sytuacjach.

Prawdziwe Imię Dagona:

Chimere wykorzystał Protonymium Dagona w inkantacji, która miała na celu stopniowe wessanie całej mocy Daedry w Otchłań. Nie wziął jednak pod uwagę możliwości oporu Dagona i tego, że przynajmniej spowolniłby on cały proces. W rezultacie Dagon zdążył obłożyć Chimere'a klątwą i wypełnić dosłownie postanowienia paktu, jaki zawarli - zamiast marnować energię na bezskuteczny opór, spożytkował ją całą na zepchnięcie w nicość wyspy Caecilly, brutalne wymordowanie wszystkich jej mieszkańców oprócz Chimere'a i zmuszenie go do wiecznego życia wśród ruin jego wielkich planów.

Rytuały Polowania:

Chimere uważa, że Dagon wzniósł Kaplicę Niewinnej Ofiary właśnie na uwięzionej w nicości wyspie Caecilly przede wszystkim po to, aby sprawić mu dodatkowy ból i jeszcze bardziej go poniżyć. Konstrukcja z zielonego kryształu powstała za sprawą magii i jest jedynym budynkiem wzniesionym na wyspie po jej wyrwaniu ze Tamriel.

Włócznia:

Podobno wykorzystywana podczas Polowania Włócznia Gorzkiej Litości nie mogła być używana przez żadną istotę (tak śmiertelną jak i nie) oprócz tych, które brały udział w Polowaniu i przestrzegały jego reguł. Chimere stwierdził jednak z niemal całkowitą pewnością, że moc Włóczni, mimo że wielka, nie jest nieskończona i że niektóre zaklęte artefakty - jak chociażby wykuty przez Malacatha Pancerz ze Skóry Hircyna - powinny ochronić posiadacza przed jej mrocznymi mocami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki