Fandom

Elder Scrolls Wiki

Babette

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Babette jest bretońskim wampirem i jako członek Mrocznego Bractwa funkcjonuje również jako sprzedawca mikstur i składników oraz jest mistrzem w sztuce alchemii. Babette często rozmawia z Gabriellą na temat swoich kontraktów. Cycero często nazywa ją "nie-dzieckiem'".

Babette często można znaleźć, kiedy siedzi i spogląda na leże pająka o imieniu Lis razem z Gabriellą oraz Festusem Krexem. Kiedy zainstalujemy dodatek The Elder Scrolls V: Dawnguard, okazyjnie będzie można ją spotkać na terenie sanktuarium podczas żywienia się trupami.

Biografia Edytuj

W wieku dziesięciu lat Babette została ugryziona przez wampira, którym się potem stała. Przeżyła sama ponad trzysta lat, często lubi mówić, jak jej niewinny wygląd ułatwia jej zabijanie. Patrząc na jej wiek, można stwierdzić, iż żyła w czasie Kryzysu Otchłani w 3E 433.

Interakcja Edytuj

W sanktuarium w Falkreath sprzedaje mikstury oraz składniki alchemiczne. Babette posiada więcej złota niż typowy alchemik. Zawsze jest dostępna do trenowania alchemii. Pieniądze, które zbiera z treningów są przeznaczane na ogólny fundusz jako sprzedawca. Babette nie może zostać okradziona czy doznać jakiegokolwiek uszczerbku na zdrowiu ponieważ ma ciało dziecka.

Kiedy spotykamy ją po raz pierwszy, Babette opowiada historię o pedofilu, który oferuje jej cukierka. Mężczyzna ten podążał za nią do ciemnej alejki, którą dziewczynka uznała za skrót do sklepu ze słodyczami. Babette zabiła mężczyznę swoimi wampirzymi kłami.

Po ataku Penitus Oculatus Edytuj

Razem z Smoczym Dziecięciem, Nazirem oraz Cycero (jeśli nie został zabity podczas wcześniejszego zadania "Lek na Szaleństwo") są jedynymi ocalałymi członkami Mrocznego Bractwa, którzy przeżyli atak Penitus Oculatus na Sanktuarium. Ostatecznie przenosi się do Sanktuarium w Gwieździe Zarannej, gdzie kontynuuje sprzedaż mikstur.

Dawnguard Edytuj

W The Elder Scrolls V: Dawnguard, Babette można natknąć się w dziczy Skyrim poszukującej "przekąski". Spytana czy poluje, sprostuje, iż od kiedy gotują w Sanktuarium ma "bardziej wyrafinowany gust". Jeśli do zablokowania słońca użyjemy Łuku Auriela, dziewczynka skomentuje to mówiąc "...skończyła się tyrania słońca" oraz "to nasz czas". Wygłasza również standardowe teksty postaci, na przykład: "niebo to jakaś pomyłka".

Informacje Edytuj

Umiejętności podstawowe Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy zabijemy pająka Lis w Sanktuarium Mrocznego Bractwa, skrytobójcy dokonują zemsty, kiedy Babette mówi tylko "Dlaczego oni walczą?", jakby była normalnym dzieckiem, a nie wampirem.
  • Babette jest jedynym dzieckiem-wampirem w The Elder Scrolls V: Skyrim.
  • Używając zaklęcia Wykrycie Śmierci postać Babette zaświeci się.
  • Postać Babette nie pojawia się podczas zadania "Zniszcz Mroczne Bractwo!", w którym wszyscy jego członkowie giną. Dzieje się tak, ponieważ dzieci nie mogą zostać zabite. Jej obecność uniemożliwiłaby dokończenie zadania.
  • Babette wspomina, iż uwielbia przepisy Smakosza, sugerując, że wampiry w Skyrim wciąż mogą żywić się ludzkim jedzeniem. Fakt ten jest nieco oczywisty, ze względu na to, iż Smocze Dziecię ciągle może się uleczyć jedząc, nawet jeśli jest wampirem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki