Fandom

Elder Scrolls Wiki

Artaeum

12 889stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Artaeum (czyt. ar-tej-um; ang. ar-tay-um) jest siedzibą Zakonu Psijiców, należącą do archipelagu Summerset i trzecią co do wielkości wyspą w tym regionie.

Położona jest na południe od moridunońskiej wioski Potansa i na zachód od wioski Runcibae, leżącej na kontynencie. [1]

Tak na prawdę trudno jest ustalić jej położenie geograficzne, mówi się, że przemieszcza się w przypadkowe miejsca. Wyspa Artaeum nie potrzebuje zbrojnej armii do obrony przed najeźdźcami - jeżeli Zakon nie życzy sobie kogoś na swojej wyspie, zostaje ona zdematerializowana.[2] Praktycznie nikt od lat nie odwiedził tej wyspy. Mówi się że jest pełna pięknych sadów i pastwisk.[3] Wieża Ceporah może stać się doskonałym obiektem zainteresowania: jest to zabytek cywilizacji poprzedzającej o kilkaset lat czasy Wysokich Elfów.

Zniknięcie wyspy Edytuj

Gdzieś około 2E 230 wyspa Artaeum przestała być widoczna z brzegu Summerset, głoszono wiele opowieści i teorii na temat tego zjawiska, lecz nikt nie mógł żadnej z nich udowodnić. Jedna z popularnych historii mówi, że Iachesis, w owym czasie Mistrz Rytów Zakonu Psijiców wiedział, ze wyspa zniknie. Dowiadujemy się tego z księgi Deszczowa Dłoń 2920:

"...wyspa opuszcza morze - odpowiedział rozmarzonym głosem Iachesis. - Za parę lat nad Artaeum napłyną mgły i wyspa zniknie. Z natury jesteśmy doradcami, a w tej chwili na Tamriel wydaje się być zbyt wielu doradców. Tak, odejdziemy i powrócimy kiedy znów będziemy potrzebni, może w innej erze."[4]

Prawie 500 lat później wyspa powraca, lecz brak na niej Iachesis i samej Rady Artaeum, nikt z zamieszkujących tam osób nie chce wyjawić bądź nie potrafi sekretu tego zniknięcia. Zniknięcie wyspy zbiega się mniej więcej w czasie z założeniem Gildii Magów.

Przypisy Edytuj

  1. O Artaeum, fragment
  2. Początki Gildii Magów
  3. Mannimarco, Król Robactwa
  4. 2920, Deszczowa Dłoń (tom 4)

NawigacjaEdytuj

Lądy
Kontynenty AkavirAldmerisAtmoraLygTamrielYokuda
Wyspy AlinorArtaeumAuridonBalfieraBetoniaCathnoqueyCesarska WyspaCesparCybiadesEsronietEyeveaGorneGrzęda KhenarthiHerneOlenveldPyandoneaRavanRoscreaSestresSheogoradSilatarSolstheimStirkStros M'kaiThrasWyspa Chłodnej SkałyWyspa NawałnicVvardenfellWyspy AskadyjskieVandorYnesleaŁańcuch
Półwyspy GlenumbraHew's BanePółwysep Quin'rawl
Przylądki Głowa HsaarikaPrzylądek Niebieskiego WododziałuZłamany Przylądek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki