Fandom

Elder Scrolls Wiki

Arkay Nieprzyjaciel

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Arkay Nieprzyjaciel – książka opisuje rady dla nekromantów i nieumarłych.

Treść Edytuj

Wysłuchajcie mnie, dzieci. Niegdyś byłem słabym człowiekiem, jak i wy, dzięki sile mojej woli wstąpiłem jednak między bogów. Jeśli bezkrytycznie się mi oddacie to i was może spotkać podobna chwała.

Większość nekromantów to słabi głupcy - łatwy cel dla łowców czarownic. Wy, moje sługi, znajdujecie się jednak między wybrańcami. W przyszłości niewielu odważy się powstać przeciwko wam. Pozostaje tylko jedna przeszkoda. Ma na imię Arkay.

On również był człowiekiem, który wstąpił między bogów. Nawet mnie zaskakują podobieństwa pomiędzy naszymi śmiertelnymi żywotami - to naturalne, że jesteśmy wrogami. Tak być musiało.

Błogosławieństwo Arkaya nie dopuszcza do wykorzystania dusz ludzi, zwierzoludzi i elfów bez ich zgody. Prawo Arkaya uniemożliwia pochowanym z pełnym ceremoniałem powstanie z grobu jako moje sługi. Wiecie doskonale, moje dzieci, że dzięki odwadze Błogosławieństwo Arkaya można nagiąć; Prawo pozostaje jednak niezmienne i nienaruszalne.

Do Mędrców: upokarzajcie kapłanów Arkaya. Wykazujcie, że prymitywne obrządki pogrzebowe są zwykłymi zabobonami. Uładzonym słowem wkradajcie się w łaski władców i naginajcie ich do swojej woli. Porady szukajcie u moich dzieci w Cyrodiil.

Do Kapłanów: wykorzystujcie sługi z rozwagą, tak, aby żywi nie widzieli żadnego z nich. Niech wspomnienia o ożywieńcach odejdą w niepamięć. Wysyłajcie misjonarzy do wolnych umarłych, do wampirów i Liczy. Niechaj wszystkie ożywione rasy służą mojej sprawie i tylko jej.

Do Ukrytych: czekajcie jak zawsze w ciemnościach.

Wkrótce uderzymy. Świątynie Arkaya zniszczymy, nie zostawiając kamienia na kamieniu. Nasycimy pragnienie krwią jego kapłanów, a ich kości ożywimy i zmienimy w nasze sługi. Imię Arkaya wymażemy z historii. Ja jeden będę panować nad życiem i śmiercią. Jeno moje imię będzie się szeptać po nocach z przestrachem. Imię waszego pana i władcy.

KW

Więcej w Fandom

Losowa wiki