FANDOM

Arena Chaosu – jeden z trybów rozgrywki w The Elder Scrolls: Legends. Ma formę comiesięcznego wydarzenia, w którym jest dodatkowym rodzajem rozgrywki.

Arena Chaosu (Legends)

Obrazek przedstawiający i promujący Arenę Chaosu

Motywem przewodnim Areny Chaosu jest Sheogorath i jego szaleństwo. Ma ona szatę graficzną przedstawiającą rysunki Sheogoratha na obrazkach przedstawiających klasy do wyboru i na szeregach. Za zalogowanie się do gry w trakcie wydarzenia gracz otrzymuje za darmo jedną paczkę kart.

Rozgrywka Edytuj

Aby zagrać na jakiejkolwiek arenie, trzeba mieć bilet. Można go kupić za 150 sztuk złota w sklepiku gry.

Rozgrywka zaczyna się od wyboru klasy. Od tego zależy, jakie karty gracz będzie miał do wyboru; podczas danej gry na arenie tworzy się od zera osobną talię. Ukazują się trzy losowe karty z odpowiednimi, pasującymi do klasy atrybutami, należy wybrać jedną z nich, i tak dalej aż gracz nie uzbiera 30 kart. Nie zachowuje ich dla siebie na zawsze. Oprócz kart z atrybutami klasowymi, mogą pojawić się też karty neutralne.[1]

Gracz zmierza się z dziewięcioma przeciwnikami (prawdziwymi graczami) po kolei. Przy każdej rozgrywce losowany jest scenariusz oraz rodzaj szeregów specjalnych[2]. Nie można ponieść więcej niż trzy porażki, inaczej kończy się rozgrywkę w trybie Areny.[1]

Gracz zaczynający jako drugi ma pierścień magii. Każdy z graczy ma 30 pkt zdrowia na początku gry. Aby zwyciężyć, poziom zdrowia przeciwnika musi spaść do zera. Każdy gracz ma 5 run, a za każdym razem gdy postać gracza traci 5 punktów zdrowia, przy jego awatarze na planszy pęka runa i dobrana zostaje karta z talii. Wtedy dobrane karty ze słowem kluczowym Proroctwo mogą być zagrane od razu, podczas tury przeciwnika.[3]

Wraz z każdą wygraną z którymś z przeciwników gracz może dobrać kolejną z trzech przypadkowych kart do talii.[1]

Nagroda za branie udział w walce na arenie jest uzależniona od liczby zwycięstw. W jej skład może wchodzić złoto, nowe karty, ich bardziej rozwinięte wersje i dodatkowe zadania dnia.[1]

Nowe elementy gry Edytuj

Szeregi specjalne Edytuj

Wraz z Areną Chaosu w grze pojawiły się nowe rodzaje szeregów specjalnych[2]:

Szereg Efekt
Zoo Gdy przywołasz do tego szeregu stworzenie, zostanie ono zamienione w losowe zwierzę
Szereg skrzydłowy Gdy do tego szeregu zostanie przywołane stworzenie, daje sojuszniczym stworzeniom w innym szeregu +1/+0

Scenariusze Edytuj

Wraz z Areną Chaosu w grze pojawiły się nowe rodzaje scenariuszy[2]:

Scenariusz Efekt
Zew bohatera Przed rozpoczęciem gry do talii każdego z graczy wtasowywane są trzy unikatowe stworzenia
Twój najgorszy wróg Na początku meczu gracze zamieniają się taliami
Gra Sheogoratha Obaj gracze zaczynają mecz z Łabadżakiem
Na fali Gracze rozpoczynają mecz z Drożdżówkami w każdym szeregu
Uwolniona moc Gracze rozpoczynają mecz z trzema dodatkowymi punktami magii
Na śmierć i życie Pierwszy gracz rozpoczyna starcie z areną gladiatorów obecną na placu boju
Sadzawka odrodzenia Obaj gracze rozpoczynają mecz z Zębaczami w różnych szeregach

Tytuły Edytuj

Wraz z Areną Chaosu w grze pojawił się nowy tytuł.[4]

Tytuł Opis Typ
Szambelan Sheogoratha Ukończ 1 wydarzenie na arenie chaosu. Zwykły

Nowe karty Edytuj

Obłędna Kolekcja Edytuj

We wszystkich trybach gry będących arenami pojawia się dziesięć nowych kart, dostępnych także do kupienia (za złoto lub prawdziwe pieniądze) w sklepiku gry podczas wydarzenia jako jeden zestaw o nazwie Obłędna Kolekcja. Zawiera on też jeden bilet na arenę.

Pakiet Szalonego Księcia Edytuj

Pakiet Szalonego Księcia to zestaw pięciu pakietów kart oraz kart Obrońca roju, Strzelczyni wyborowa i Miażdżący cios z promocyjnymi grafikami do kupienia za prawdziwe pieniądze w sklepiku gry podczas wydarzenia.

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwsza Arena Chaosu miała miejsce od 14 do 19 grudnia 2016 roku. Było to pojedyncze wydarzenie, ale okazało się tak popularne, że zrobiono z niego comiesięczne wydarzenie.[5]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Na arenie
  2. 2,0 2,1 2,2 Zapraszamy na arenę chaosu
  3. A Prophecy Unfolds
  4. Spis tytułów w grze.
  5. Arena chaosu powraca w ramach comiesięcznego szaleństwa