Fandom

Elder Scrolls Wiki

Amulet Królów (Oblivion/książka)

12 623strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Amulet Królów – książka opisująca artefakt Amulet Królów.

Treść Edytuj

Amulet Królów

Pióra
Wenengrusa Monhony

Na początku pierwszej ery potężna rasa z centralnej części kontynentu zwana Ayleidami lub kontynentalnymi wysokimi elfami rządziła Tamriel żelazną ręką. Wyniośli Ayleidzi polegali na swych opiekunach, zdradzieckich władcach daedr, żeby zapewnić sobie armie daedr i złych duchów. Przy pomocy nieustraszonych magicznych armii Ayleidzi bezlitośnie nękali młode rasy ludzi, dla kaprysu mordując ich lub biorąc w niewolę.

W imieniu ciemiężonych ras ludzi, św. Alessja, pierwsza z linii Cyrodiilian, szukała pomocy Akatosha, Smoczego Boga Czasu, i władcy szlachetnych aedr. Akatosh, ulitowawszy się nad niedolą ludzi, utoczył cennej krwi z własnego serca, pobłogosławił św. Alessję tą krwią Smoków, i zawarł Przymierze, że tak długo, jak pokolenia Alessji będą wierne smoczej krwi, Akatosh będzie się starał zamykać Bramy Otchłani, i odmawiać ich wrogom, sługom daedr, Ayleidom, armii daedr i nieumarłych.

Na dowód tego Przymierza, Akatosh dał Alessji i jej potomkom Amulet Królów i wieczne smocze ognie Cesarskiego Miasta. Tak Alessja stała się pierwszym z klejnotów w Cyrodiiliańskim Amulecie Królów. Tym klejnotem jest Czerwony Diament pośrodku Amuletu. Jest to symbol Cesarstwa, który później przybrał rolę symbolu dynastii Septimów. Otacza go osiem innych klejnotów, po jednym dla każdego z bogów.

Dopóki w Cesarstwie będzie się wielbić Akatosha i jego ród, i dopóki następcy Alessji nosić będą Amulet Królów, Akatosh i jego boski ród utrzymają silną barierę między Tamriel i Otchłanią, aby śmiertelni ludzie nie musieli się już obawiać niszczycielskich zastępów władców daedr.

Lecz gdyby Cesarstwo osłabło w swym oddaniu Dziewięciu Bóstwom lub gdyby zabrakło krwi następców Alessji, opadną bariery między Tamriel i Otchłanią i wyznawcy daedr będą mogli przyzywać słabsze daedry i duchy ożywieńców, by nękać rasy ludzi.

Więcej w Fandom

Losowa wiki