FANDOM

"To jest znak dla waszej połączonej krwi i zobowiązanie wiary. Tak długo jak ty i twoi potomkowie będą nosić Amulet Królów, tak długo palić będą się Smocze Ognie. Wieczne płomienie jako znak dla wszystkich ludzi."

Amulet Królów (zwany także Chim El-Adabal) był amuletem noszonym przez Cesarzy Cyrodiiliańskiego rodu Świętej Alessii. Symbol Pierwszego, Drugiego i Trzeciego Cesarstwa, póżniej stał pieczęcią królewską dynastii Septimów. Tylko osoby rodowodu Septimów mogli nosić amulet, inaczej zsuwał się on z szyi. Wiele teorii istnieje co do jego pochodzenia, najczęściej uważa, że sam Akatosh utworzyli klejnot ze swojej krwi i dał go do Świętej Alessii jako wyraz jego chęci utrzymania śmiertelników bezpiecznych od gniewu daedrycznych książąt. Inne teorie podają, że amulet jest w rzeczywistości duszą Ayleidzkiego pochodzenia.

W The Elder Scrolls IV: Oblivion, to centralny punkt w czasie kryzysu Otchłani, gdzie bohater Kvatch zanosi amulet do ostatniego dziedzica Martina, który jest nieślubnym synem zmarłego Cesarza Uriela Septima VII. Dzięki temu amuletowi udało się przywoływać awatar Akatosha i pokonać Mehrunesa Dagona w Świątyni Jedynego. Niestety przez to wydarzenie amulet został zniszczony i przez to osłabła bariera między Otchłanią a Mundusem.

Galeria Edytuj