Fandom

Elder Scrolls Wiki

Altmer

12 661stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Altmerzy (znani również jako Elfy wysokiego rodu) – rasa merów pochodząca z Wysp Summerset. Posiadają wielki talent magiczny. Jako rasa, starają się zachować cechy swych przodków, Aldmerów, przede wszystkim poprzez surowe tradycje dotyczące małżeństwa i płodzenia dzieci. W wierzeniach Altmerów występuje idea, iż wszystkie Elfy pochodzą bezpośrednio od istot boskich.

Według Elder Scrolls Online "Ask Us Anything" Forum, elfy wszystkich trzech rodzajów (Bosmer, Dunmer, Altmer) żyją około dwa lub trzy razy dłużej niż pozostałe rasy {ludzie, Orkowie, Khajiitci, Argonianie). Elf mający 200 lat jest stary, elf mający 300 lat jest bardzo stary. Ktokolwiek starszy przedłużył swe życie przy użyciu potężnej magii.

Wygląd Edytuj

Altmerzy (Skyrim).jpg

Twarze różnych Altmerów w Skyrim.

Altmerzy są wyższego wzrostu niż pozostałe rasy zamieszkujące Tamriel, co jest ich cechą charakterystyczną. Posiadają także złotawy odcień skóry. Ich włosy naturalnie występują w takich samych kolorach jak włosy ludzi. Mają też lekko skośne oczy, które występują w kolorach: żółtym, żółto-zielonym i pomarańczowym. Jak wszystkie elfy posiadają także spiczaste uszy. Większość z nich jest lekkiej budowy.

Historia i kultura Edytuj

Altmerzy pochodzą od dawnej elfickiej rasy Aldmerów, jednak historia przejścia jednej rasy w drugą nie jest dobrze znana. Są niezwykle dumni ze swego pochodzenia. W ich języku ich nazwa oznacza "Wysocy" lub "Cywilizowani". Uważają, że są pierwszą cywilizowaną rasą i kulturą na Tamriel. Gdy ich przodkowie, Aldmerzy, opuścili swój ojczysty kontynent Aldmeris, większość z nich, jeśli nie wszyscy, osiedliło się na Wyspach Summerset
Summerset.jpg

Mapa Wysp Summerset.

. Większa część ich historii jest zapomniana lub ukrywana, lecz wiadomo, że wiele tamtejszych ruin i budowli takich jak np. Wieża Ceporah, powstało przynajmniej parę setek lat przed przybyciem Aldmerów. Wszystko wskazuje na to, że w pradawnych czasach musieli walczyć ze Sloadami z Thrasu i innymi tajemniczymi istotami o kontrolę wysp. W tym samym czasie Aldmerzy także zjednoczyli się i zbudowali Kryształową Wieżę jako monument ku czci ich przodków. Wieża ta służyła jako główny ośrodek nauki magii w całym Tamriel, aż do powstania Tajemnego Uniwersytetu.

Konflikty społeczne wśród Aldmerów doprowadziły do licznych emigracji z Wysp Summerset do różnych innych regionów Tamriel, gdzie powstały inne rasy. Przez bardzo długi czas w Erze Meretycznej pozostałe rasy Elfów uznawały Altmerskiego króla za władcę, aż do powstania Dynastii Camoran w Puszczy Valen. Wciąż jednak odczuwalne są wpływy ich kultury.

Podczas gdy kontynentalna część Tamriel musiała się uporać z wieloma problemami w czasie Pierwszej i Drugiej Ery, Altmerów z Wysp Summerset oddzieliło od nich morze, jednak musieli uporać się z własnymi konfliktami i inwazją ze strony Sloadów i Maormerów. Ostatecznie Altmerzy mieli dość ciągłego zagrożenia i w Drugiej Erze stworzyli Drugie Aldmerskie Dominium wraz z Bosmerami z Puszczy Valen. Nie dali jednak rady powstrzymać wojsk Tibera Septima wraz z Numidium, które zmiażdżyły Dominium i ostatecznie przyłączyły Wyspy Summerset do Trzeciego Cesarstwa w 896r. Drugiej Ery. Następnie, w czasie Wojny o Wyspę w 110r. Trzeciej Ery, Maormerom niemal udało się przejąć Wyspy Summerset i Altmerzy byli zmuszeni przyjąć pomoc od Cesarstwa by przeżyć. Altmerzy wspominają tą część swojej historii ze wstydem i strachem i prawdopodobnie to ona spowodowała problemy społeczne wśród ich najmłodszych pokoleń.

W czasie Kryzysu Otchłani, Wyspy Summerset, tak samo jak wszystkie prowincje Cesarstwa, zostały zaatakowane przez Daedry. W tym czasie zniszczona została Kryształowa Wieża. Dalsze ataki zostały jednak zatrzymane, co podobno było zasługą Thalmoru. Organizacja ta otrzymała wtedy duże poparcie i zostali uznani za zbawców Wysp Summerset. Niedługo później, Thalmor przejął władzę na wyspach i wraz z Bosmerami odbudowali Aldmerskie Dominium zwane Trzecim.

Religia Edytuj

Religia Altmerów jest bazą dla większości wierzeń na Tamriel, głównie z racji powszechnego przyjęcia tej religii przed przybyciem cywilizacji ludzkiej. Uważa się, że panteon Altmerów bezpośrednio pochodzi od panteonu Aldmerów i był niemal identyczny z panteonem Ayleidów rządzących w centralnej Tamriel przed Buntem Alessian.

Panteon składa się z dziewięciu Aedr mających wkład w tworzenie Nirn. Elfy Wysokie przede wszystkim czczą te Aedry, które usunęły się z procesu tworzenia świata śmiertelnego wystarczająco wcześnie, by zachować swą boskość, z kilkoma znaczącymi wyjątkami. Jak niemal wszystkie religie Tamriel, wyznają Akatosha (nazywanego przez nich Auri-El) jako naczelne bóstwo, przynajmniej w teorii. Jednak Akatosh, Stendarr (postrzegany przez Altmerów jako apologeta Ludzi) i Mara -wszyscy z nich zaliczani do omawianego panteonu -brali udział w procesie stworzenia Mundus aż do jego końca i zatem zostali bardzo osłabieni w stosunku do swej dawnej formy. W praktyce, Altmerowie podążali za naukami Trinimaca, boga-bohatera Elfów, który wciąż mógł fizycznie przemierzać Tamriel w Erze Mitycznej. Inne ważne bóstwa to Magnus, od którego pochodzi magia na Nirn, i Phynaster, patron Wysp Summerset, który według Altmerów nauczył ich długiego życia.

Mimo tego, że nie wyznają Lorkhana (patrona Ludzi) jako boga, zdają sobie sprawę z jego boskości. Duża część wczesnej altmerskiej historii dotyczy konfliktów między Trinimacem i jego Elfami, a Lorkhanem i jego Ludźmi. W wizji Elfów Wysokich, Lorkhan to zdradziecka, chytra postać, która podstępem doprowadziła Aedry do wprowadzenia w życie jego planów na temat stworzenia świata śmiertelnego. Jako że Elfy uważają się za bezpośrednich potomków Auri-El, obwiniają Lorkhana o utratę ich boskości. To podstawowa różnica między teologią Elfów, a teologią Ludzi: Ludzie uważają się za stworzenia bogów, nie za potomków bogów. Niestety, Trinimac zniknął pod koniec Ery Mitycznej; według legendy został pożarty przez Boethiah i przemieniony w Malacatha. Wraz z nadejściem Pierwszej Ery kulturowa i religijna dominacja Altmerów wobec reszty Tamriel zaczęła szybko spadać. Dziś Altmerowie poza Wyspami Summerset równie często czczą Dziewięć Bóstw, co swoich tradycyjnych bogów.

Umiejętności rasowe w grach Edytuj

  • Informacje nt. umiejętności rasowych znajdują się na stronie Rasy

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Rasy
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantImgaKhajiitLilmothiitSload
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Akaviri Ka Po' TunKamalSmokTang MoTsaesci
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyMagna Ge
Pozostałe CentaurGargulecGrahlHarpiaHistJaszczuroczłekLamiaMeduzaMinotaurTrollNereidaNimfaWielki ŻółwWiła

Więcej w Fandom

Losowa wiki