Fandom

Elder Scrolls Wiki

Alessia

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Alessia – pierwsza Cesarzowa Cesarstwa Alezjańskiego, zwana także królową Alessią, Świętą Alessią, panią Nieba, Królową na Cyrodzie. Poprowadziła pierwszy bunt przeciwko Ayleidom, uwalniając ludzi w Cyrodzie, którzy później zbudowali z nią na czele Pierwsze Cesarstwo zwane od jej imienia Alezjańskim. Pierwsza święta, będąca człowiekiem.

Alessia nie jest jej prawdziwym imieniem, jest to zniekształcenie tytułu Al-Esh, który oznacza "Wysoka Wysokość". Inny tytuł, który na niej spoczywa to Paravant znaczący "Pierwsza". Zniekształcone tytuły pochodzące od tych dwóch to PerrifParaval, Pevesh, Perrethu, Paravania, EshaAleshut[1].

Była pierwszym Smoczym Dziecięciem, pierwszą która rozpaliła Smocze Ognie i pierwszą Cesarzową ludzi.

Około dwieście lat po swej śmierci została jedyną boginią dominującej w Cyrodiil ksenofobicznej religii zwanej Porządkiem Alezjańskim[2]. Została ona założona przez Imgę Marukha, który ponoć otrzymywał od niej wizje[3]. Kapłani tej religii nazywali siebie Braćmi Marukha[4].

Miała jednego potomka, syna Belharza Człowieka - Byka, poczęła go ze swym boskim kochankiem Morihausem, a jej smocza krew płynęła przez wszystkie pokolenia Cesarzy Cyrodu, aż do czasów Remana I Cyrodiila[5].

Historia Edytuj

Alessia urodziła się w Cyrodiil, w mieście Sard[6] i podobnie jak w przypadku reszty Cesarskich w Pierwszej Erze żyła pod niewolą Ayleidów. W pierwszych latach Pierwszej Ery potężna rasa elfów, Ayleidowie, rządziła centralną częścią Tamriel żelazną ręką. Wyniośli Ayleidowie polegali na swych patronach, zdradzieckich Daedrycznych Książętach, którzy dostarczali im armie Daedr o umarłych duszach; przy użyciu tych nieznających strachu, magicznych armii Ayleidowie prześladowali bez litości młode rasy ludzi, wyżynając lub biorąc ich w niewolę wedle zachcianek.

Alessia modliła się do Akatosha by ten wyzwolił jej lud spod tyranii Ayleidów, modlitwy zostały wysłuchane, wysłane przez aedrę trzy wizje, w pierwszej Cyrodiil zaczęło otwarty bunt przeciwko swym najeźdźcom. W 1E 242 Alessię nawiedziła trzecia z tych wizji, w której Pelinal Whitestrake wędrował do swego obozowiska pokrytego krwią Ayleidów, a ludzkie siły przejęły kontrolę nad Cyrodiil.

Przymierze z Akatoshem Edytuj

Akatosh, litując się nad ciężkim losem ludzi, upuścił bezcennej krwi z własnego serca i pobłogosławił Alessię krwią Smoków i zobowiązał się, zawierając z nią Przymierze, usiłować zamknąć Wrota Otchłani i nie pozwalać przejść armiom Daedr oraz nieumarłych by służyły pod komendą Ayleidów tak długo, jak długo pokolenia Alessii będą wierne smoczej krwi.

W dowód tego Przymierza Akatosh dał Alessi i jej potomkom Amulet Królów i Smocze Ognie Cesarskiego Miasta. Tak więc Alessia stała się pierwszym klejnotem w Cyrodiilskim Amulecie Królów, Czerwonym Diamentem w centrum Amuletu. Jest on symbolem Imperium i później stał się też symbolem Dynastii Septim. Czerwony Diament otoczony jest ośmioma klejnotami, odpowiadającymi Ośmiu Bóstwom.

Tak długo jak Imperium będzie czciło Akatosha i jego ród, i tak długo jak potomkowie Alessi nosić będą Amulet Królów, Akatosh i jego boscy rodacy utrzymują solidną barierę między Tamriel a Otchłanią, aby ludzie nie musieli już nigdy obawiać się siejących zniszczenie zastępów daedrycznych panów, wezwanych z Otchłani. Lecz jeśli w Imperium osłabnie wiara w Osiem Bóstw (od pewnego czasu Dziewięć, łącznie z Talosem) lub jeśli upadnie krew potomków Alessi, bariery między Tamriel a królestwami Daedr padną i ich wyznawcy będą mogli wezwać pomniejsze Daedry oraz nieumarłe duchy by trudzić rasy ludzkie.[7]

Spuścizna po Alessii Edytuj

Alessia założyła nową religię Ośmiu Bóstw. Na łożu śmierci w 1E 266 odwiedził ją Shezarr (inne źródła powiadają że Akatosh); jej dusza znajduje się w Amulecie Królów. Jej syn, Belharza, został kolejnym Cesarzem.

Przypisy Edytuj

  1. Adabal-a
  2. Pocket Guide to the Empire, First Edition: Cyrodiil
  3. The Illusion of Death
  4. Kroniki Świętych Braci Marukha, Tom IV
  5. On Minotaurs
  6. Amulet Królów (książka)
  7. Amulet Królów (książka)

Więcej w Fandom

Losowa wiki