FANDOM

Alduin (sm. Pożeracz Światów) – pierworodny syn Akatosha, dowódca wojsk Otchłani, smok. Jest głównym przeciwnikiem w The Elder Scrolls V: Skyrim. Jego bratem jest Paarthurnax.

Informacje Edytuj

Alduin jest nordyckim odpowiednikiem Akatosha i jego lustrzanym odbiciem, lecz jest do niego podobny tylko na pierwszy rzut oka. Dla przykładu – określenie Pożeracz Światów pochodzi z mitu przedstawiającego go jako straszliwą, ognistą burzę, która niszcząc obecny świat, daje początek obcemu. Dlatego Nordowie uznają go za stwórcę, jak i zwiastun apokalipsy. Alduin nie jest najważniejszym bóstwem nordyckiego panteonu, lecz jego źródłem. Poza tym to jedno z najmroczniejszych oraz najbardziej przerażających bóstw. Przywraca smoki do życia. Po zabiciu Pożeracza Światów, smocze dziecię nie pochłania jego duszy.

Historia Edytuj

Przed akcją gry Edytuj

Został przeniesiony w przyszłość przez trzech bohaterów w 1E, przy pomocy Pradawnego Zwoju.

Pierwsze spotkanie Edytuj

Po raz pierwszy w 4E atakuje miasto Helgen, doszczętnie je rujnując. W ogólnym zamieszaniu uciekają więźniowie, w tym Dovahkiin. Tym sposobem, paradoksalnie, Alduin nieświadomie i przypadkowo ratuje przed egzekucją jedyną osobę, która może go pokonać.

Drugie spotkanie Edytuj

Ich drugie spotkanie odbywa się według zadań wątku głównego, nieopodal Gajkyne, gdzie Alduin wskrzesza innego smoka. Wtedy odlatuje bez walki, a przywrócony do życia smok atakuje Smocze Dziecię. Podczas podróży po prowincji możemy się natknąć na kolejne smocze grobowce. Przy niektórych można nawet zobaczyć jak Pożeracz Światów przywołuje kolejnego smoka. Po walce z jednym z nich w okolicach Białej Grani, Dovakhiin od tego momentu będzie przez nie atakowany.

Pierwsze, prawdziwe starcie z Alduinem odbywa się na szczycie Gardła Świata, po nauczeniu się Smokogrzmotu. Pokonany Alduin odlatuje wtedy w nieznane. Później Dovakhiin dowiaduje się od smoka Odahviinga, którego razem z jarlem Białej Grani uwięził w Smoczej Przystani, że Pożeracz Światów udał się do Sovngardu, gdzie pożera dusze zmarłych i staje się jeszcze silniejszy. Odahviing zabiera bohatera do Skuldafn, gdzie znajduje się portal do Sovngardu. Tam, po pokonaniu Smoczego Kapłana Nahkriina, przekraczamy portal.

Sovngard Edytuj

Przebywając w Sovngardzie, można spotkać żołnierza Gromowładnych i zabitego Cesarskiego. Można zobaczyć również Najwyższego Króla Torygga, Kodlaka Białowłosego (jeżeli ukończymy wcześniej wątek Towarzyszy), Ulfrika Gromowładnego (jeśli staniemy po stronie Cesarstwa i ukończymy wątek wojny domowej) i Legat Rikke (jeśli stanęliśmy po stronie Gromowładnych). Duchy zmarłych ostrzegają nas przed Alduinem.

Udając się na dwór Shora protagonista spotyka norskich bohaterów, Ysgramora, Jurgena Wiatrowładnego, Olafa Jednookiego oraz trzech bohaterów z 1E, którzy walczyli wtedy z Alduinem. Razem z nimi Dovahkiin używa Krzyku Czyste Niebiosa, który niszczy mgłę Pożeracza Światów i odsłania go. Wtedy po raz ostatni toczy się walka z Alduinem Jego śmierć oznacza ocalenie Tamriel i koniec ataków smoków.

Ciekawostki Edytuj

  • Alduina można spotkać podczas eksplorowania ruin Alftand;
  • To jedyny smok, który po pokonaniu przez Dovahkiina nie oddaje mu swojej duszy;
  • Mimo, że Alduin jest przedstawiany jako najsilniejszy smok to w grze silniejszymi smokami są Legendarne smoki.

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Bóstwa
Panteon Altmerów Auri-ElTrinimacMagnusSyrabaneJephreXarxesMaraStendarrLorkhanPhynasterXen
Panteon Bosmerów Auri-ElArkayBaan DarHerma-MoraJoneJodeLorkhanMaraStendarrXarxesY'ffreZ'en
Panteon Bretonów AkatoshArkayDibellaJulianosKynarethSheorMagnusMaraPhynasterStendarrY'ffreZenithar
Panteon Cesarskich AkatoshArkayDibellaJulianosKynarethShezarrMaraMorihausRemanStendarrTalosZenithar
Panteon Dunmerów AlmalexiaAzuraBoethiahVivekSotha SilLorkhanNerevarDagoth UrMalacathMehrunes DagonMephalaMolag BalSheogorath
Panteon Khajiitów AlkoshAzurahBaan DarHermorahHircynMasserSecundaKhenarthiLorkhajMaraMerrunzMafalaNamiiraRajhinRiddle'TharSangiinSheggorathS'rendarrY'fferja-Kha'jay
Panteon Kothri Clavicus ZłośliwyDibeMaraKinZ'en
Panteon Nordów AlduinDibellaHerma-MoraJhunalKyneMalochMaraOrkeyStuhnShorTalosYsmir
Panteon Orsimerów TrinimacMalacathMauloch
Panteon Redgardów SatakalRuptgaTu'whaccaZehtMorwhaTavaMaloocDiagnaSepHoonDingLekiOnsi
Panteon Śnieżnych Elfów Auri-ElTrinimacSyrabaneJephrePhynaster
Kulty Tamriel Clavicus ZłośliwyCuhlecainMeridiaMiraakNerevaryjczykNocnicaPeryiteSithisVaerminaKról Robaków

Więcej z Fandomu

Losowa wiki