FANDOM

Aldmeris (znane również jako Stara Ehlnofey [1]) – legendarny kontynent który prawdopodobnie istniał lub istnieje na Nirnie [2]. Niewiele wiadomo o rzekomej ojczyźnie Elfów, gdyż ta często jest uważana za mit. Jego położenie, środowisko, polityka, religia, a nawet jej obecne istnienie są kwestiami dyskusyjnymi. Tłumaczenia z gobelinów i tekstów w Kryształowej Wieży na Wyspach Summerset przyniosły tylko najdrobniejsze szkice pięknej, ale bardzo dziwnej ziemi. Obrazy Aldmerów są pozbawione jakichkolwiek przedstawień życia poza samym Aldmerami. Pojawia się zawsze jako nieskończone miasto, budowane na nowo, dopóki nic nie pozostanie. Najwyższe wieże są zarezerwowane dla zmarłych, tradycja kontynuowana przez samą Wieżę Kryształową [3]. Uważa się, że Aldmerowie mogli się ewakuować z Aldmeris, by uciec przed jego zniszczeniem i popłynęli do Tamriel [4].

Historia Edytuj

Niewiele jest zapisów dotyczących wydarzeń na Aldmeris. Jedna z relacji mówi o wielkim władcy Aldmerze Torinaanie, który opuścił brzegi jego domu Aldmeris, aby uniknąć nieokreślonego kryzysu opisanego jako „doom oblivious” i wylądował w Auridonie, składając przysięgę, że nigdy nie opuszczą tych ziem [4]. Inna flota Aldmerów, pod przywództwem wygnanego Orgnuma, osiedliła się na kontynencie na południe od Tamriel, znanym jako Pyandonea, choć uważano, że ta kraina była „niska, podmokła i zarażona przez owady”. Aldmerowie, którzy osiedlili się na Summerset, stali się znani jako Altmerowie, a ci, którzy osiedlili się w Pyandonei, stali się Maormerami [5]. Nie wiadomo, czy ktokolwiek pozostał w Aldmeris po kolonizacji obcych ziem przez Aldmerów.

To, co wydarzyło się w Aldmeris, odkąd elfy, które osiedliły się w Tamriel, jest jedną z najstarszych i największych tajemnic. Przez niezliczone stulecia poszukiwacze przygód poszukiwali Zagubionych Aldmerów, tylko po to, by wrócić rozczarowani, jeśli w ogóle wracali. Niektórzy twierdzą, że Aldmeris został zatopiony w morzu przez gniewnych bogów Aldmerów. Inni twierdzą, że elfia ojczyzna opuściła Mundus i powróci dopiero wtedy, gdy Merowie się zjednoczą. Legendy mówią, że nadal istnieją elfy zamieszkujące ten obszar, które nie chcą opuścić swojego domu. [6]

Aldmeris musiał znajdować się na południowy-zachód od Tamriel gdyż pierwszym miejscem gdzie osiedliły się elfy było Summerset które najprawdopodobniej było po prostu najbliżej.

Z poza gry Edytuj

Alternatywną teorię przedstawia dzieło Michaela Kirkbride'a, w którym Moth Priests twierdzą, że Aldmeris nigdy nie istniało jako prawdziwa ojczyzna, ale było zbiorem „wspomnień” pozostałych po Erze Meretycznej. Kapłani mówią dalej, że ich całe życie doczesne zaczęło się na Tamriel.

Zobacz również Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Cykl Linia Czasu, Tom 1: Przed czasami ludzkościAicantar z Shimerene
  2. Pocket Guide to the Empire, Third Edition: ErasImperial Geographical Society, 3E 432
  3. Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Summerset IslesImperial Geographical Society, 3E 432
  4. 4,0 4,1 The Lay of Firsthold
  5. Ekrany ładowania (online)
  6. Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Other LandsImperial Geographical Society, 3E 432

Nawigacja Edytuj

Lądy
Kontynenty AkavirAldmerisAtmoraTamrielYokuda
Wyspy AlinorArtaeumAuridonBalfieraBetoniaCathnoqueyCesarska WyspaCesparCybiadesEsronietEyeveaGorneGrzęda KhenarthiHerneOlenveldPyandoneaRavanRoscreaSestresSheogoradSilatarSolstheimStirkStros M'kaiThrasWyspa Chłodnej SkałyWyspa NawałnicVvardenfellWyspy AskadyjskieVandorYnesleaThe Chain
Półwyspy GlenumbraHew's BanePółwysep Quin'rawl
Przylądki Głowa HsaarikaPrzylądek Niebieskiego WododziałuZłamany Przylądek