FANDOM

Ald'ruhn (dun. Stary dom) było miastem na wyspie Vvardenfell, w prowincji Morrowind.

O mieście Edytuj

Ald'ruhn było siedzibą Wielkiego Rodu Redoran na wyspie Vvardenfell. Miasto zbudowane było w klasycznym stylu architektonicznym tego rodu. Położone było na popielnych ziemiach niedaleko czerwonej góry. W środku miasta znajdowała się dzielnica willowa, zwana Skar, zbudowana wewnątrz skorupy wielkiego, legendarnego, martwego Cesarskiego kraba, noszącego takie samo imię. W osadzie znajdowała się Siedziba Rady Rodu Redoran, Gildia Magów, Gildia Wojowników, Gildia Złodziei i Gildia Morag Tong oraz liczne gospody i sklepiki. Był tu też port łazików, z którego można było dojechać do Balmory, Gnisis, Khuul i Maar Gan.

W czasie Kryzysu otchłani naprzeciwko miasta pojawiła się brama Otchłani z której wyszły hordy Daedr i najechały Ald'ruhn.[1] Tutejsi magowie wskrzesili Wielkiego Cesarskiego Kraba, którego skorupa służyła jako dzielnica willowa, aby odeprzeć atak. Daedryczne wojska zwyciężyły i miasto zostało zniszczone.[2]

Powiązane zadania Edytuj

Klucz Shasheva Edytuj

Sirilonwe poprosiła Nerevaryjczyka o pomoc w zabiciu jej rywala, gdyż sama nie chce sobie brudzić rąk. Ma on na imię Shashev i zatrzymał się w szynku Ald Skar w Ald'ruhn.

Przypisy Edytuj

  1. Plotki w Cyrodiil ok. 3E 433
  2. Czerwony Rok tom II