FANDOM

Akavirski Potentat – nazwa nadana dla Cesarza w Drugiej Erze po zamordowaniu ostatniego Cesarza z Dynastii Reman - Remana III oraz jego syna Julieka.

Historia Edytuj

"Potentat" za panowania Remana I oznaczało doradcę Cesarza, to właśnie on pokonał akavirską inwazję na Tamriel i poprosił, aby Potentat Versidue-Shaie pracował razem z nim w Cyrodiil. W roku 1E 2920 Akavirski Potentat obmyślił jak obalić rządy Dynastii Remana i samemu objąć tron, wpierw zabójca który pracował dla matki Julieka, niechcący zabił następcę tronu, a później zabójczyni Morag Tong zabiła jego ojca - Remana III. Później Versidue-Shaie oświadczył że przejmuje tron, lecz zostaje przy swym tytule Potentata oraz ogłosił koniec Pierwszej Ery, a początek Drugiej.

W 2E 321 po długiej i wyniszczającej kampanii wojennej, Versidue-Shaie po namowie swojego krewnego Dinierasa-Ves stworzył Gildię Wojowników. W 2E 324 Versidue-Shaie został zamordowany przez przywódcę Morag Tong, a jego syn Savirien-Chorak został zamordowany wraz z wszystkimi jego krewnymi w 2E 430 rozpoczynając okres bezkrólewia.