Fandom

Elder Scrolls Wiki

Akavirski Potentat

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Akavirski Potentat – nazwa nadana dla Cesarza w Drugiej Erze po zamordowaniu ostatniego Cesarza z Dynastii Reman - Remana III oraz jego syna Julieka.

Historia Edytuj

"Potentat" za panowania Remana I oznaczało doradcę Cesarza, to właśnie on pokonał akavirską inwazję na Tamriel i poprosił, aby Potentat Versidue-Shaie pracował razem z nim w Cyrodiil. W roku 1E 2920 Akavirski Potentat obmyślił jak obalić rządy Dynastii Remana i samemu objąć tron, wpierw niechcący jego zabójca zabił księcia Julieka, a później zabójczyni Morag Tong zabiła jego ojca - Remana III. Później Versidue-Shaie oświadczył że przejmuje tron lecz zostaje przy swym tytule Potentata oraz ogłosił koniec Pierwszej Ery a początek Drugiej.

W 2E 321 po długiej i wyniszczającej kampanii wojennej Versidue-Shaie po namowie swojego krewnego Dinierasa-Ves stworzył Gildię Wojowników. W 2E 324 Versidue-Shaie został zamordowany przez przywódcę Morag Tong a jego syn Savirien-Chorak został zamordowany wraz z wszystkimi jego krewnymi w 2E 430 przynosząc zakończenie Drugiej Ery i rozpoczęcie bezkrólewia.

Więcej w Fandom

Losowa wiki