Fandom

Elder Scrolls Wiki

Akavir

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Akavir (znana również jako Smocza ziemia) – kontynent znajdujący się 4200 mil na wschód od kontynentu Tamriel. Obydwa kontynenty oddziela Ocean Padomaiczny.

Zamieszkujące Rasy Edytuj

Kontynent ten zamieszkują głównie rasy wężopodobnych Tsaesci, małp Tang Mo, śnieżnych demonów Kamal i tygrysich smoków Ka'Po'Tun. Dawniej mieszkała tu również ludzka rasa o nazwie takiej samej jak kontynent (Akavir) jednak wymarła lub uciekła.

Tsaesci (Wężowy Pałac) – żyjący w tej krainie wężoludzie byli niegdyś najpotężniejszą siłą w Akavirze, aż do pojawienia się Tygrysiego Smoka. Są wysocy, piękni, pokryci złotymi łuskami i nieśmiertelni. Ich posiadłości są rozległe, krwi i siły roboczej dostarczają im między innymi zamieszkujący okoliczne wyspy orkowie. Przeciętny mieszkaniec Tamriel myśląc o mieszkańcach Akaviru ma przed oczyma właśnie obraz Tsaesci. Potentat Versidue-Shaie był Tsaescim, rządził Drugim Cesarstwem przez ponad czterysta lat w Drugiej Erze, zanim nie zamordowali go skrytobójcy Morag Tong.

Tang Mo (Wyspy Tysiąca Małp) – istnieje wiele różnych rodzajów akavirskich małp, wszystkie jednak charakteryzują się odwagą, spokojnym usposobieniem i prostą naturą. W razie potrzeby są one w stanie powoływać armie, gdyż w którymś momencie chciała je podbić każda z pozostałych ras Akaviru. Obecnie małpy żyją w sojuszu ze swymi dawnymi śmiertelnymi wrogami, tygrysami z Ka Po' Tun.

Ka Po' Tun (Imperium Tygrysiego Smoka) – miejscowe koty znajdują się pod władzą boskiego Tosh Raki, Tygrysiego Smoka i tworzą potężne imperium, dziś znacznie silniejsze nawet od Tsaesci. Gdy wężoludzie pożarli już wszystkich akavirskich ludzi, spróbowali również pożreć Smoki - udało im się nawet zniewolić czerwoną ich odmianę, czarna jednak zdołała uciec do ówczesnego Po Tun. Wybuchła wielka wojna, w której wężoludzie i koty poniosły ogromne straty. Przez wojnę wyginęły również smoki. Od tamtej pory koty próbują stać się Smokami, to właśnie Tosh Rak przemienił się jako pierwszy. Tosh Rak to największy, pomarańczowo-czarny smok świata.

Kamal (Śnieżne Piekło) – demony, każdego lata zalewają one Tang Mo, jednak dzielnym małpom jak dotąd zawsze udawało się obronić przed najazdem. Raz król demonów imieniem Ada'Soom Dir-Kamal próbował podbić Tamriel, jednak został pokonany na stokach Czerwonej Góry przez Almalexię i Zurina Arctusa. Obecnie są w sojuszu z pozostałymi rasami Akaviru.

Kontynent Edytuj

Niewiele wiadomo na temat tego kontynentu ze względu na to, że niewielu mieszkańców Tamriel odważyło się przekroczyć Ocean Padomaiczny. Dawniej jednak część Akaviru była jedną z prowincji Trzeciego Cesarstwa podczas Inwazji na Akavir w 3E przez Uriela Septima V. Od czasu porażki Uriela V, więcej nie przeprowadzono ataku na ten kontynent. Prawdopodobnie niewielu również mieszkańców Tamriel później dostało się na te tereny.

Historia Edytuj

Legenda z 1 Ery opowiada o bohaterze o imieniu Lyrisius, który walczył przeciwko siłom Akavir. Choć odnosił wielkie sukcesy, nie był on w stanie pokonać całej armii Akavir i został zmuszony do ucieczki do "wrzosowisk". Lyrisius w końcu odnalazł Smoka na wrzosowiskach - walczył z nim bezskutecznie.

W końcu nadarzyła się okazja, aby wbić sztylet w ciało Wyrma (prawdopodobnie smok). Lyrisius zażądał wtedy, aby Wyrm zniszczył armię Akaviru. Po wbiciu sztyletu Lyrisius spadł do planu daedry Boethiah, gdzie został przekształcony w kruka. Legenda ta nie wyszczególnia, czy potem bitwy były toczone na Tamriel czy Akavir. Stwierdza jednak, że Akavir nie był już zagrożeniem dla Tamriel po ataku smoka.

W końcu Pierwszej Ery, Tsaesci najechali Tamriel. Reman I zjednoczył ludy Cyrodiil i Stany Colowiańskie w dolinie Nibeany, aby odeprzeć najazd na północ i pokonać armię Akaviru w Pale Pass w Skyrim. To działanie, jak i zjednoczenie Cyrodill daje początek Drugiemu Imperium i pierwszemu imperium Cyrodill. Dla jeńców wojennych, Reman zarządził amnestię i pozwolił osiedlić się na Tamriel, aby mogli oni walczyć w Imperialnych Legionach.

Dynastia Remana wygasa w 1E 2900, kiedy to jej ostatni członek zostaje zamordowany przez Morag Tong. Przez następne 400 lat, Drugie Imperium jest rządzone przez Akavirskiego Potentata Versidue-Shaie. Jednak potentat zostaje także zamordowany przez Morag Tong w 2E 324. Morag Tong zostaje wyjęte spod prawa w Imperium, jednak jej tradycja jest dalej kontynuowana pod nazwą Mroczne Bractwo. Mroczne Bractwo zabiło kolejnego władcę Imperium - Potentata Savirien-Chorak. To wydarzenie zakończyło okres Drugiego Imperium i zapoczątkowało erę chaosu.

Wiele lat później, głęboko w czasach Trzeciej Ery i Trzeciego Imperium, Uriel V z rodu Septimów zasiadający na tronie Cesarstwa, rozpoczął serię podbojów, których kulminacją był najazd na Akavir. Inwazja okazała się kompletna porażką, a Uriel V zginął w bitwie pod Ioniath w Akavirze. Mimo tego niepowodzenia, Uriel V jest uważany za jednego z najlepszych władców z linii Septimów.

W okresie Trzeciej Ery Śnieżny - Demon, Król o imieniu Ada'Soom Dir-Kamal próbował najechać Morrowind jednak został odparty pod Czerwoną Górą przez Zurina Arctusa i Almalexie.

Oś czasu Edytuj

Rok Wydarzenie
1E ? Lyrisius pokonuje armię Akavir, zatrzymując ich ataki na Tamriel.
1E 2702 Całą ludność miasta Wayrest opuszcza je, uciekając przed "plagą" Akaviru.
1E 2703 Reman I pokonuje armię Akaviru w Pale Pass w Skyrim. To wydarzenie początkujące Drugie Imperium.
1E 2900 / 2E 0 Ostatni władca z linii Reman zostaje zamordowany przez Morag Tong. Potentat Versidue - Shaie przyjmuje kontrolę nad Imperium.
2E 324 Potentat Versidue - Shaie zostaje zamordowany przez Morag Tong. Morag Tong zostaje wyjęty spod prawa.
2E 430 Potentat Savirien-Chorak zostaje zamordowany przez Mroczne Bractwo ( lub Morag Tong ). Wydarzenie to kończy Drugie Imperium i rozpoczyna wiek chaosu.
3E ? Ada'Soom Dir-Kamal, Król Śnieżnych Demonów, usiłuje najechać Morrowind. Zurin Arctus i Almalexia zatrzymują jego wysiłki pod Czerwoną Górą.
3E 288 Cesarz Uriel Septim V i jego armie najeżdżają Akavir.
3E 290 Uriel Septim V ginie podczas bitwy pod Ionith. Jego armia ponosi klęskę.

Nawigacja Edytuj

Lądy
Kontynenty AkavirAldmerisAtmoraLygTamrielYokuda
Wyspy AlinorArtaeumAuridonBalfieraBetoniaCathnoqueyCesarska WyspaCesparEsronietEyeveaGorneGrzęda KhenarthiHerneOlenveldPyandoneaRoscreaSestresSilatarSolstheimStirkStros M'kaiThrasWyspa Chłodnej SkałyWyspa NawałnicVvardenfellVandorYnesleaŁańcuch

Więcej w Fandom

Losowa wiki