Fandom

Elder Scrolls Wiki

Akademia Magów w Zimowej Twierdzy

12 426stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Akademia Magów w Zimowej Twierdzy – niezależna szkoła i organizacja zrzeszająca czarodziejów na terenie prowincji Skyrim, akademia jest bardzo sławna i prestiżowa. Nigdy nie była częścią Gildii Magów choć z nią współpracowała. Szkoła jest jedynym miejscem poświęconym nauce magii w Skyrim.

Skrytość magów z Akademii oraz naturalna nieufność Nordów przyczyniły się do powszechnej nieufności dla magów, jeszcze bardziej narastało to po zniszczeniu miasta w 4E 122 (podobno przez Magów), lecz dowodów na to nikt nie posiada. Akademia ta posiada swego arcymaga Savosa Arena. Wydaje się, że wie iż Akademia ma złą opinię, lecz nic z tym nie robi.

Historia Edytuj

W przeszłości Edytuj

Nie wiadomo kiedy dokładnie powstała akademia jednak najstarsze zapiski mówią o 2 Erze. W odróżnieniu od innych organizacji akademia powstała niezależna od Gildii Magów, choć z miął współpracowała. Przez wszystkie jedynym celem akademii było badanie wszystkich sztuk magicznych, w odróżnieniu od Gildii akademia nie zajmowała się polityką, była raczej wielką skarbnicą wiedzy i nauki, przez to magowie z akademii stali się bardzo skryci i tajemniczy. W akademii można praktykować wszelkie w tym nekromancji, gdyż uważa się że zakaz o nekromancji za archaizm gildii magów. Przez wszystkie lata magowie dokładnie prowadzili zapiski swoich badań a także zdobywali inne inne materiały w swojej wielkiej bibliotece Arcanaeum. Przez te wszystkie lata akademia zgromadziła imponującą kolekcje ksiąg i zwojów, śmiało można rzec że Arcanaeum jest największą biblioteką w Skyrim.

Krysy Otchłani i Wielki Upadek Edytuj

Dla Zimowej Twierdzy, akademia była chlubą, miejscem bardzo prestiżowym i pełnym wiedzy, do którego przybywało wielu czarodziejów z całego Tamieriel. W odróżnieniu od Gildii magowie z akademii byli bardziej samotnikami, niedbającymi o politykę i wielkie zmiany na świecie. Zmieniło się to kiedy wybuchł Kryzys Otchłani i Tamriel zalała fala dedr. Nie wiadomo czy w Zimowej Twierdzy otworzyły się wrota otchłani, wiadomo że skutki kryzysu bardzo zaczęły oddziaływać na akademię. Przede wszystkim ludzie nabrali nieufności do magów uważając że to oni na spółkę z Mrocznymi Elfami wywołali kryzys, w twierdzy doszło do napięć, wielu elfów zmuszonych było opuścić twierdze a niektórzy schronili się w akademii.

Prawdziwe kłopoty akademia zyskała sobie po Wielkim Upadku w 4 E 122, tak nazwano katastrofę która dotknęła Zimowej Twierdzy, kiedy trwający od wielu dni sztorm, podkopał klify miasta zabrał większą cześć do morza. Ocalali nordowie byli przekonaniu że to robota akademii, wielu zaś sądziło że był to daleko dosiężny skutek wybuchu Czerwonej Góry. Tak czy siak opina na temat akademin bardzo spadła ze względu na to wydarzenie.

Obecnie Edytuj

Obecnie akademia magów, nie budzi już takiego respektu, o wielu nordów darzy ją nieufnością i wrogością. Jednak w kołach czarodziejów dalej jest bardzo prestiżowa i wielu młodych czarodziejów z całego Tamriel dalej przybywa do akademii aby uczyć się sztuk magicznych. Akademia jest również bardzo odizolowana, wstęp mają do niej jedynie magowie, akademia utrzymuje kontakt ze światem zewnętrznym jedynie po przez usługi zaklinani różnych przedmiotów.

Obecny przywódcom jest dunmer arcymag Savosa Arena, który służył jeszcze poprzedniemu arcymagowi.

Umiejscowienie Edytuj

Miasto zwane Zimową Twierdzą osadzone przy brzegu Morza Duchów, większość mieszkańców wyjechało po niechlubnym zniszczeniu miasta, teraz ośrodkiem wszystkiego co dzieje się w mieście jest Akademia Magów. Zimowa Twierdza swoje lata świetności ma za sobą, lecz dzięki Akademii magowie mają swój azyl.

Akademia w Zimowej Twierdzy osadzona jest na klifie nad Morzem Duchów. Kilkanaście lat temu większość miasta spadła właśnie do tego morza, pozostało kilka domów, a budynek Akademii został prawie nienaruszony.

Akademia jest zbudowana na planie koła od wozu, i jej centralnym punktem jest wieża, w której znajduje się komnata Żywiołów, Komnaty Arcymaga i Arcanaeum, od zachodu znajduje się wieża nazywana komnata osiągnieść w której mieszkają pełnoprawni magowie, zaś we wschodniej więzy nazywanej komnatą spokoju mieszkają nowicjusze.

Pomieszczenia Edytuj

Akademia podzielona jest na Komnaty - Osiągnięć, Żywiołów, Spokoju, oraz Komnaty Arcymaga i Arcanaeum - bibliotekę. Poniżej szkoły znajduje się Midden - labirynt, gdzie znajdują się resztki eksperymentów.

Komnata Osiągnięć Edytuj

Jest to zachodnia wieża. Są tu pokoje mieszkalne w których mieszkają pełnoprawni magowie. Jest pierwsze drugie piętro oraz balkon. Mieszkają tu Phinis Gestor, Faralda, Drevis Neloren, Colette Marence oraz Sergius Turrianus, komnata jett wyposażona w laboratorium alchemiczne oraz stół do zaklinania.

Komnata Spokoju Edytuj

Wieża akademii umieszczona po stronie wschodniej, w tej komnacie mieszkają nowicjusze. Jest pierwsze, drugie piętro oraz balkon. Mieszkają tu J'zargo, Brelyna Maryon i Onmund.

Komnata Żywiołów Edytuj

Jest to centralny budynek w akademii, komnata żywiołów pełni funkcje wielo funkcyjnej sali, tu odbywają się lekcje, spotkania czarodziejów oraz zwykłe spotkania.

Komnata Arcymaga Edytuj

Komnaty arcymaga to prywatne pokoje mieszkalne arcymaga akademii, są bardzo dobrze wyposażone, komnata jest zbudowana jest na podstawie koła, w jej środku znajduje się ogród z rzadkimi roślinami, jest tu też pułki z książkami oraz stół alchemiczny oraz katalizator do zaklinania przedmiotów. Obecnie mieszka w tych komnatach arcymag Savosa Arena.

Arcanaeum Edytuj

Jest to biblioteka i największy skarb akademii. Są tu zebrane największe dzieła naukowe i wszelkiego rodzaju inne księgi, pochodzące z różnych er, zebranie tej kolekcji trwało wiele setek lat, i wciąż się zwiększa. Arcanaeum jest największą biblioteką w Skyrim. Jest opiekunem jest Urag gro-Shub. Znajduje się w głównej wieży, pod komnatą żywiołów i komnatami arcymaga.

Dołączenie Edytuj

Aby dołączyć do Akademii należy udać się do Zimowej Twierdzy, po dojściu do ogromnego mostu zatrzymuje nas Falarda i daje nam pierwsze zadanie.

Mieszkańcy Edytuj

Nauczyciele Uczniowie Pozostali
Savos Aren - Arcymag. Brelyna Maryon Malyn Varen
Ancano - agent Thalmoru J'zargo Borvir
Mirabelle Ervine Onmund Falion
Colette Marence Ilas-Tei
Drevis Neloren Nelacar
Faralda Rundi
Phinis Gestor Yisra
Sergius Turrianus Festus Krex
Tolfdir
Arniel Gane
Enthir
Nirya
Urag gro-Shub

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki