FANDOM

Akademia Magów w Zimowej Twierdzy – niezależna szkoła i organizacja zrzeszająca czarodziejów na terenie prowincji Skyrim, akademia jest bardzo sławna i prestiżowa. Nigdy nie była częścią Gildii Magów, choć z nią współpracowała. Szkoła jest jedynym miejscem poświęconym nauce magii w Skyrim.

Skrytość magów z Akademii oraz naturalna nieufność Nordów, przyczyniły się do powszechnej nieufności dla magów, jeszcze bardziej narastało to po zniszczeniu miasta w 4E 122, w wydarzeniu zwanym Wielkim Upadkiem o który, według Savosa Arena, mieszkańcy Zimowej Twierdzy obwiniali magów[1]. Arcymagiem Akademii jest Savos Aren, zaś po jego śmierci w 4E 201, to stanowisko obejmuje Dovahkiin.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Nie wiadomo kiedy dokładnie powstała akademia, jednak najstarsze zapiski mówią o 2 Erze. W odróżnieniu od innych organizacji, akademia powstała niezależnie od Gildii Magów, choć z nią współpracowała. Przez wszystkie lata, jedynym celem akademii było badanie wszystkich sztuk magicznych, w odróżnieniu od Gildii, akademia nie zajmowała się polityką, była raczej wielką skarbnicą wiedzy i nauki, przez to magowie z akademii stali się bardzo skryci i tajemniczy. W akademii można praktykować wszelkie rodzaje magii, w tym nekromancję, gdyż uważa się że zakaz o nekromancji to archaizm gildii magów. Przez wszystkie lata magowie dokładnie prowadzili zapiski swoich badań, a także zdobywali inne materiały w swojej wielkiej bibliotece Arcanaeum. Przez te wszystkie lata, akademia zgromadziła imponującą kolekcje ksiąg i zwojów, śmiało można rzec że Arcanaeum jest największą biblioteką w Skyrim.

Kryzys Otchłani i Wielki Upadek Edytuj

Dla Zimowej Twierdzy, akademia była chlubą, miejscem bardzo prestiżowym i pełnym wiedzy, do którego przybywało wielu czarodziejów z całego Tamriel. W odróżnieniu od Gildii, magowie z akademii byli bardziej samotnikami, niedbającymi o politykę i wielkie zmiany na świecie. Zmieniło się to kiedy wybuchł Kryzys Otchłani i Tamriel zalała fala dedr. Nie wiadomo czy w Zimowej Twierdzy otworzyły się wrota otchłani, wiadomo jednak, że skutki kryzysu bardzo zaczęły oddziaływać na akademię. Przede wszystkim ludzie nabrali nieufności do magów, uważając że to oni na spółkę z Mrocznymi Elfami wywołali kryzys, w twierdzy doszło do napięć, wielu elfów zmuszonych było opuścić twierdzę, a niektórzy schronili się w akademii.

Prawdziwe kłopoty, akademia zyskała sobie po Wielkim Upadku w 4E 122, tak nazwano katastrofę która dotknęła Zimową Twierdzę, kiedy trwający od wielu dni sztorm, podkopał klify i zabrał większą cześć miasta do morza. Ocalali Nordowie byli przekonani że to robota akademii, wielu zaś sądziło że był to daleko dosiężny skutek wybuchu Czerwonej Góry. Tak czy siak, opina na temat akademii bardzo spadła ze względu na to wydarzenie.

Obecnie Edytuj

Obecnie akademia magów, nie budzi już takiego respektu, choć wielu Nordów darzy ją nieufnością i wrogością. Jednak w kołach czarodziejów dalej jest bardzo prestiżowa i wielu młodych czarodziejów z całego Tamriel dalej przybywa do akademii, aby uczyć się sztuk magicznych. Akademia jest również bardzo odizolowana, wstęp mają do niej jedynie magowie. Akademia utrzymuje kontakt ze światem zewnętrznym jedynie po przez usługi zaklinania różnych przedmiotów.

W 4E 201 Arcymag Savos Aren, który służył jeszcze poprzedniemu Arcymagowi, ginie, a jego miejsce zajmuje Ostatni Dovahkiin.

Umiejscowienie Edytuj

Akademia znajduje się w mieście zwanym Zimową Twierdzą, osadzoną przy brzegu Morza Duchów. Zimowa Twierdza swoje lata świetności ma za sobą, lecz dzięki Akademii magowie mają swój azyl.

Akademia w Zimowej Twierdzy osadzona jest na klifie nad Morzem Duchów. Kilkanaście lat temu większość miasta runęła właśnie do tego morza, pozostało kilka domów, a budynek Akademii został prawie nienaruszony.

Akademia jest zbudowana na planie koła od wozu, i jej centralnym punktem jest wieża, w której znajduje się komnata Żywiołów, Komnaty Arcymaga i Arcanaeum, od zachodu znajduje się wieża nazywana Komnatą osiągnięć, w której mieszkają pełnoprawni magowie, zaś we wschodniej wieży, nazywanej Komnatą spokoju mieszkają nowicjusze.

Pomieszczenia Edytuj

Akademia podzielona jest na Komnaty - Osiągnięć, Żywiołów, Spokoju, oraz Komnaty Arcymaga i Arcanaeum - bibliotekę. Poniżej szkoły znajduje się Midden - labirynt, gdzie znajdują się resztki eksperymentów.

Komnata Osiągnięć Edytuj

Jest to zachodnia wieża. Są tu pokoje mieszkalne w których mieszkają pełnoprawni magowie. Mieszkają tu Phinis Gestor, Faralda, Drevis Neloren, Colette Marence oraz Sergius Turrianus, komnata jest wyposażona w laboratorium alchemiczne oraz magiczny katalizator.

Komnata Spokoju Edytuj

Wieża akademii umieszczona po stronie wschodniej, w tej komnacie mieszkają nowicjusze.Mieszkają tu J'zargo, Brelyna Maryon i Onmund.

Komnata Żywiołów Edytuj

Jest to centralny budynek w akademii, komnata żywiołów pełni funkcje wielofunkcyjnej sali, tu odbywają się lekcje, spotkania czarodziejów oraz zwykłe spotkania.

Komnata Arcymaga Edytuj

Komnaty arcymaga, to prywatne pokoje mieszkalne arcymaga akademii, są bardzo dobrze wyposażone, komnata jest zbudowana jest na podstawie koła, w jej środku znajduje się ogród z rzadkimi roślinami, są tu też pułki z książkami oraz stół alchemiczny, katalizator do zaklinania przedmiotów. Obecnie w tych komnatach mieszka arcymag Savos Aren.

Arcanaeum Edytuj

Jest to biblioteka i największy skarb akademii. Są tu zebrane największe dzieła naukowe i wszelkiego rodzaju inne księgi, pochodzące z różnych er. Zebranie tej kolekcji trwało wiele setek lat, i wciąż się zwiększa. Arcanaeum jest największą biblioteką w Skyrim. Jej opiekunem jest Urag gro-Shub. Znajduje się w głównej wieży, nad komnatą żywiołów i pod komnatami arcymaga.

Dołączenie Edytuj

Aby dołączyć do Akademii, należy udać się do Zimowej Twierdzy, po dojściu do ogromnego mostu zatrzymuje nas Faralda i daje nam pierwsze zadanie.

Mieszkańcy Edytuj

Nauczyciele Uczniowie Pozostali
Savos Aren - Arcymag. Brelyna Maryon Malyn Varen
Ancano - agent Thalmoru J'zargo Borvir
Mirabelle Ervine Onmund Falion
Colette Marence Ilas-Tei
Drevis Neloren Nelacar
Faralda Rundi
Phinis Gestor Yisra
Sergius Turrianus Festus Krex
Tolfdir
Arniel Gane
Enthir
Nirya
Urag gro-Shub

Galeria Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Wydarzenia The Elder Scrolls V: Skyrim