FANDOM

Adam Adamowicz – twórca concept art do gier, członek zespołu Bethesda Softworks. Był polskiego pochodzenia, urodził się w mieście Saugerties natomiast dorastał w Long Island w Nowym Jorku.[1][2] Jest bardzo znany ze swoich prac dla serii The Elder Scrolls oraz Fallout. [3]

W roku 1990 uzyskał licencjat z psychologii. W roku 2002-2003 studiował również malowanie farbami olejnymi, rysowanie postaci i mieszanie rozmaitych barw.

Zanim zaangażował się w pracę na rynku gier, Adam Adamowicz rysował dla Dark Horse Comics oraz Fantagraphics Books. Tworzył okładki dla Malibu Graphics.[4] W latach 2002-2003 był pracownikiem Jaleco Entertainment, Inc. W roku 2005 rozpoczął pracę w Bethesda Softworks. W 2007 roku, zaczął tworzyć koncepty do Fallout 3 oraz był jednym z dwóch tworzących dla The Elder Scrolls V: Skyrim (drugim był Ray Lederer). Adam Adamowicz, zaprojektował wygląd smoków, z którymi w owej produkcji, walczyć może postać gracza, oraz ostatni oddech pokonanego smoka. Jego koncepty zostały użyte także przy tworzeniu gry Fallout 4.[5]

Zmarł 9 lutego w stolicy Stanów Zjednoczonych, Waszyngtonie 2012 r. w wieku 43 lat z powodu powikłań związanych z nowotworem płuc.[6]

Autorstwo Edytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Fallout 3 dev diary
  2. Will Work For Games: Bethesda Concept Artist
  3. Strona Bethesdy oddająca hołd Adamowi Adamowiczowi
  4. Obituary: Fallout 3 concept artist Adam Adamowicz
  5. Remembering the life and work of Fallout concept artist Adam Adamowicz
  6. Adam Adamowicz, Artist for Lush Video Game Worlds, Dies at 43