Fandom

Elder Scrolls Wiki

Żywoty świętych (Morrowind)

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Żywoty Świętych

Treść Edytuj

Jeśli pragniesz być mądry, wzoruj się na żywotach świętych.

Jeśli chcesz nauczyć się męstwa, idź śladami Nerevara Kapitana, patrona wojowników i polityków. Lord Nerevar pomógł zjednoczyć barbarzyńskie plemiona dunmerowe w jeden wielki naród. Osiągnął kulminację swego męczeństwa prowadząc Dunmerów do zwycięstwa przeciwko złym Dwemerom i zdradzieckiemu Rodowi Dagoth w Bitwie pod Czerwoną Górą.

Jeśli chcesz nauczyć się śmiałości, idź śladami Świętego Velotha Pielgrzyma, patrona wyrzutków i poszukiwaczy duchowych. Święty Veloth, prorok i mistyk, wyprowadził Dunmerów z dekadenckich Wysp Summurset do ziemi obiecanej - Morrowind. Nauczał także o różnicach między Dobrymi i Złymi Daedrami. Zdobył wsparcie Dobrych Daedr dla swego ludu, który nauczył także ostrożnych negocjacji ze Złymi Daedrami.

Jeśli chcesz nauczyć się szczodrości, idź śladami Świętej Rilms Bosej, patronki pielgrzymów i żebraków. Święta Rilms oddała swe buty, by potem ubrana jak żebraczka pojawiać się wśród ludzi, aby lepiej poznać sprawy biedaków.

Jeśli chcesz nauczyć się szacunku dla siebie samego i dla innych, idź śladami Świętego Aralora Pokutnika, patrona garbarzy i górników. Ten zepsuty przestępca pożałował swoich grzechów i odbył cykl pielgrzymek podróżując na kolanach.

Jeśli chcesz nauczyć się miłosierdzia i tego, co ono ze sobą niesie, idź śladami Świętej Seryn Łaskawej, patronki piwowarów, gorzelników i piekarzy. Ta skromna dziewica miała moc leczenia chorób, które zdejmowała z cierpiących i przyjmowała na siebie. Silną wolą i umysłem brała na swoje barki ciężary innych i nosiła je aż po wiek starczy.

Jeśli chcesz nauczyć się walczącej sprawiedliwości, idź śladami Felmsa Dzielnego, patrona rzeźników i handlarzy rybami. Ten odważny wojownik mieczem i strzałami wygnał z naszych ziem norskich najeźdźców. Nie umiał pisać ani czytać, a inspiracje otrzymywał bezpośrednio z ust Almsivi.

Jeśli chcesz nauczyć się dumy z rasy i plemienia, idź śladami Świętego Rorisa Męczennika, patrona meblarzy i przewodników karawan. Roris został pojmany przez Argonian tuż przed wybuchem Wojny Arnesjańskiej. Dumnie odmówił wyrzeczenia się wiary w Trójcę, za co musiał znosić tortury kapłanów argoniańskich. Żądza pomszczenia go i przywrócenia sprawiedliwości były na ustach wszystkich walczących w Wojnie Arnesjańskiej.

Jeśli chcesz nauczyć się zasad prawa i sprawiedliwości, idź śladami Świętego Olmsa Sprawiedliwego, patrona urzędników i woskobojów. Święty Olms był założycielem organizacji Strażników Świątyni. Wymyślił i spisał podstawowe zasady prób, sądów i pokuty.

Jeśli chcesz nauczyć się życzliwości dla innych, idź śladami Świętego Delyna Mądrego, patrona garncarzy i szklarzy. Święty Delyn był głową Rodu Indoril, znakomitym prawnikiem i autorem wielu światłych traktatów o prawach oraz zwyczajach Trójcy.

Jeśli chcesz nauczyć się umiłowania pokoju, idź śladami Świętej Meris Miłośniczki Pokoju, patronki rolników i robotników. Jako mała dziewczynka Święta Meris wykazywała umiejętności leczenia, odebrała więc kształcenie jako uzdrowicielka. Zakończyła długą i krwawą Wojnę Rodów, wkraczając w swym białym stroju na pole bitwy, lecząc wszystkich rannych bez względu na to, po której stronie walczyli. Wojska wszystkich Rodów przyjęły jej zwyczaj ubierania się na biało i odmówiły przelewania krwi swoich braci.

Jeśli chcesz nauczyć się pobożności, idź śladami Świętego Llothisa Nabożnego, patrona krawców i farbiarzy. Żył on w tych samych czasach, co członkowie Trójcy, i był ich towarzyszem oraz ukochanym Alma Rula Świątyni Trójcy. Skonstruował najważniejsze rytuały i zasady Nowej Świątyni. Święty Llothis stanowi symboliczny pomost łączący bogów i wiernych, i jest archetypicznym kapłanem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki