FANDOM

Żółta księga z 3E 426 – sprawy Rodu Hlaalu.

Treść Edytuj

Żółta Księga Wielkiego Rodu Hlaalu
Członkowie Rady Rodu Hlaalu

Region Vardenfell
Rok 426 Ery Cesarskiej

Mistrzyni Velanda Omani, z łaski Almsivi Szacowny Członek Rady Rodu Hlaalu, kupiec, Pani na Plantacji Omani, wyspa Elmas, Wschodnie Vivek, Region Vvardenfell prowincji Morrowind.

Mistrz Dram Bero, z łaski Almsivi Szacowny Członek Rady Rodu Hlaalu, kupiec, gentleman bez stałego miejsca zamieszkania, Vivek, Region Vvardenfell prowincji Morrowind.

Mistrz Crassius Curio, z łaski Almsivi Szacowny Członek Rady Rodu Hlaalu, kupiec, posiadłość Curio, kanton Hlaalu, Vivek, Region Vvardenfell prowincji Morrowind.

Mistrz Yngling Pół-Troll, z łaski Almsivi Szacowny Członek Rady Rodu Hlaalu, kupiec, posiadłość Yngling, Kanton Św. Olmsa, Vivek, Region Vvardenfell prowincji Morrowind.

Mistrzyni Nevena Ules, z łaski Almsivi Szacowny Członek Rady Rodu Hlaalu, kupiec, posiadłość Ules, Suran, Wyspy Ascandiańskie, Bal Ur, Region Vvardenfell prowincji Morrowind.

Najważniejsze sprawy bieżące

Król Hlaalu Athyn Llethan, Wysoki Członek Rady i Lord Morrowind, udziela ulg kupcom uskarżającym się na wysokie cła na importowane napoje alkoholowe.

Rada z zadowoleniem odnotowuje zmniejszenie się przestępczości na obszarach objętych władzą Rodu. Powodem spadku liczby przestępstw jest czujność Legionów i surowe wyroki wydawane przez sędziów. Rada wyraża zaniepokojenie zamieszkami wynikłymi z walki między Gildią Złodziei i Cammona Tong o kontrolę nad czarnym rynkiem.

Niewielki bunt związany z podatkami w Balmorze został stłumiony bez zbędnych strat w ludziach i materialnych. Rada wysłała reprezentantów do Księcia, by przekazali mu informacje o zaniepokojeniu Rady wysokimi stawkami podatku i niekorzystnymi tego skutkami dla działalności handlowej.