FANDOM

Ten artykuł jest w edycji i ktoś właśnie zrobił sobie przerwę. Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub z użytkownikiem o nicku The Chabo.

Śnieżny Elf – rasa Merów zamieszkująca Skyrim na długo przed Nordami. Wiele lat życia pod ziemią oraz zniewolenia przez Dwemerów doprowadziło Śnieżne Elfy do ślepoty oraz agresji wobec istot z powierzchni ziemi i zostali nazwani Falmerami.

Historia Edytuj

Pomimo tego, że większość historii tej cywilizacji została zagubiona, żyjący Śnieżny Elf o imieniu Gelebor ujawnił szczegóły dotyczące losu jego rasy. Wyjaśnia, że ​​byli kiedyś "dumną i religijną rasą", przed wojną z Atmoranami i późniejszym zniewoleniem przez Dwemerów. Śnieżne Elfy miały wspaniałe społeczeństwo, które niemal rywalizowało z Altmerami z Wysp Summerset. Śnieżne Elfy były również bardzo utalentowane jeśli chodzi o magię, co można zauważyć u Arcykuratora Vyrthura.

Religia Edytuj

W Pierwszej Erze elfy wznosiły pomniki obok swych domów poświęcone elfickim bogom, bogowie Śnieżnych Elfów byli tacy sami jak bogowie Aldmerów. Po zmianie w krwiożerczych Merów żyjących w podziemiach wielu kapłanów świątyń wznoszonych na cześć bogom zostało zabitych przez ich najazdy.

Według Rycerza paladyna Gelebora czcili oni następujących bogów:

Powrót Edytuj

Istnieją spekulacje, że Falmerowie powrócą na ziemię i będą chciały ponownie odzyskać Skyrim od kiedy pojawiły się informacje o tym, że Falmerowie prowadzą zorganizowane ataki na bydło oraz uprawy rolnicze. Podczas przechodzenia wątku The Elder Scrolls V: Dawnguard spotykamy dwóch śnieżnych elfów – Gelebor po spotkaniu zrzeka się Łuku Auriela kiedy Dovahkiin zabija jego brata, który jego zdaniem powoli coraz bardziej staje się jednym z Falmerów. Uważa on, że nie należy już nazywać Śnieżnych Elfów Falmerami – to miano dla Zdradzonych, czyli przemienionych w agresywne bestie przez Dwemerów. Twierdzi jednak, że Falmerowie wykazują już przejawy powrotu ich inteligencji.

Nawigacja Edytuj

Rasy
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantImgaKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiSload
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Akaviri Ka Po' TunKamalSmokTang MoTsaesci
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyMagna Ge
Pozostałe CentaurGargulecGrahlHarpiaHistJaszczuroczłekLamiaMeduzaMinotaurTrollNereidaNimfaWielki ŻółwWiła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki